Voeg contactpersonen toe vanuit uw CRM naar keuze, Microsoft en/of 3CX.

We hebben dit jaar aan veel verschillende zaken gewerkt in combinatie met een verhoogde focus op security. Dit brengen wij nu samen in Update 8. Van eenvoudigere installatie/betere integratie met Office 365, tot het toevoegen van contactpersonen uit uw CRM, Microsoft en/of 3CX, tot meer rapportages in de nieuwe Web Client Admin Dashboard – dit is een uitgebreide en belangrijke update. Er zijn ook updates voor TAPI en Plantronics Support, evenals IP-toestel provisioning en Customer Portal ordering. Lees verder voor meer informatie.

admin console dashboard

Office 365 – Eenvoudigere Installatie en Betere Integratie

Update 8 vereenvoudigt de configuratie van de Office 365 integratie. De O365 Application op Azure is nu geautomatiseerd. De update naar de nieuwste 365 API zorgt voor verbeterde betrouwbaarheid en beveiliging, verbeterde synchronisatie van gebruikers en contactpersonen, event logging voor troubleshooting en automatische certificaat vernieuwing!

Creëer eenvoudig een contact in MS 365

Maak een contact aan in MS 365 vanuit een nieuwe Caller ID en voeg toe of doorzoek uw MS 365-contactpersonen vanuit de Web Client.

SharePoint voor Backups en Opnames

In Update 8 kunt u SharePoint gebruiken voor back-ups en opnames.

Belangrijk: Reprovision uw 365 app
Wanneer u al een 365 integratie hebt geconfigureerd, dan dient u de app na de upgrade opnieuw te provisionen. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie. How to Integrate your PBX with Microsoft 365 Guide

Integratie met CRM-server om Contactpersonen toe te voegen en te zoeken

U kunt nu contacten toevoegen aan uw CRM via een inkomend gesprek alsook uw CRM-contacten toevoegen en doorzoeken vanuit de Web Client. Dit is een zeer handige functie waarmee u kunt inloggen in al uw telefoonboeken ongeacht of deze nu in uw CRM, Microsoft of 3CX staan!

Rapportages in Web Client

In U8 verhuizen de Rapportages van de Management Console naar de Web Client. Daarbij krijgen ze een make-over. Handige data – variërend van gesprekken en chats, tot wachtrijen en belgroepen tot de prestaties van uw individuele Agents – bieden bedrijfsinzichten in een verbeterd, gebruiksvriendelijker formaat. Reminder, u dient manager of owner zijn voor toegang.

Door rapporten bij de Management Console weg te halen, kan deze verder worden beperkt tot het IP van alleen de beheerder. Steeds veiliger en in overeenstemming met de verplichtingen die zijn vastgelegd in ons Security Charter ‘EFTA’.

IP-toestel Provisioning & Beheer nog Eenvoudiger

Wellicht herinnert u zich nog dat we in Update 6 onze RPS provisioning server hebben herschreven. Dit deden we om het de belangrijkste manier te maken om toestellen te provisionen voor cloud en StartUP instances. Update 8 maakt het nu mogelijk om de RPS zelfs te gebruiken voor on premise 3CX installaties. Lees hoe u IP-toestellen kunt provisionen. U kunt toestellen nog steeds handmatig of via optie 66 configureren. In Update 8 kunt u nu ook Legacy-toestellen provisionen zoals Avaya-toestellen, die vereisen dat auth ID een extensienummer is.

Opmerking: RPS vereist Split DNS, dit is nu een vereiste voor alle toekomstige installaties en zal worden verplicht in de volgende versie van 3CX.

Nieuw Dashboard in Web Client Admin Console

De Web Client admin nu de Admin Console. We hebben een dashboard toegevoegd dat de status van licentiesleutel toont. Ook nieuw – de licentiesleutel info en eigenaar wordt weergegeven met de mogelijkheid om de eigenaarsgegevens van de licentiesleutel bij te werken. Het event log staat centraal en wordt het belangrijkste hulpmiddel voor troubleshooting. Om toegang te krijgen tot de Admin Console dient u systeemeigenaar of systeembeheerder zijn.

Pop-Up waarschuwingen

In deze release zijn twee waarschuwing pop-up banners toegevoegd:

Product niet correct geregistreerd
U kunt zich wellicht herinneren dat wij u in maart dit jaar hebben geïnformeerd over de pop-up meldingen die naar de Web Client komen voor alle gebruikers van verkeerd geregistreerde 4 SC FREE Subscribtions. Dit is nu geïmplementeerd. Volg deze stappen om uw account correct te registreren.

Een Extensie System Owner rechten toekennen
De andere waarschuwing adviseert bestaande gebruikers om een extensie Systeembeheerder/Owner rechten toe te kennen. U leest hier de stappen die u kunt volgen.

In het kort…

  • 3CX Hosting nu tot 256 SC! Beperkte ondersteuning voor 4 SC self hosted.
  • H264-ondersteuning voor intercom in apps toont video in beide richtingen
  • Verbeteringen voor Live Chat zijn onder andere Groep buiten kantooruren of tijdens pauze Live chat gaat offline.
  • Desktop App ondersteunt nu TAPI die integreert met Datev en anderen.
  • Plantronics Spokes SDK is terug! Een nieuwe MSI-release heeft hun certificaat probleem opgelost. Als u Plantronics al heeft – het wordt geleverd zoals het is. Ga voor support naar uw leverancier.
  • Nieuwe SIP Trunk Providers toegevoegd aan de groeiende lijst. Bekijk hier de volledige bijgewerkte lijst van ondersteunde SIP Trunk Providers.

Hoe krijgt u V18 Update 8 Alpha

Alleen aanbevolen voor test! Dit is een Alpa dus niet geschikt voor productiesystemen. Alleen gebruikers van V18 Update 7 die op Linux draaien kunnen Update 8 Alpha uitproberen. Ga naar updates: “Update 8 Alpha.”

Blijf op de hoogte

Volg ons op Twitter en LinkedIn voor blog updates. Meld u aan op het 3CX Community Forum en laat u horen over de nieuwste functies.