Uw Communicatie Dashboard - De 3CX Web Client

Over dit onderwerp

Inloggen

De Web Client in een oogopslag

Zorgeloos gesprekken beheren

Een gesprek starten vanaf een ander toestel

Deelnemers toevoegen aan uw gesprek

Uw voicemail beheren

Beheer uw status

Bel nummers op websites - de Click to Call extensie

Het Switchboard (PRO editie)

See Also

De 3CX Web Client is het centrum voor het beheer van al uw communicatie. Unified Communications. De Web Client vereenvoudigd doorverbinden, contactbeheer, regels voor doorschakelen en apparaatbeheer. Hierdoor kunt u efficiënter communiceren.

Inloggen

U vindt de inloggegevens van uw Web Client in de Welkomstmail die u heeft ontvangen. U kunt inloggen via Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge. Indien nodig kunt u de Welkomstmail opnieuw aanvragen via uw smartphone app (Android, iOS) of desktop app (Windows, Mac)

De Web Client in een oogopslag

De 3CX Web Client helpt u met het beheren van gesprekken en contacten, eenvoudig conferenties opzetten en meer:

De 3CX Web Client in actie

  1. “Mensen” - het beginscherm,  vanaf hier kunt u met uw collega’s bellen, chatten, confereren en meer.
  2. “Toestel Selectie” - stelt het voorkeursapparaat in voor bellen en gebeld worden.
  3. “Status” - stel uw status en boodschap in..
  4. “Account” - beheer de instellingen van uw extensie.

Zorgeloos gesprekken beheren

Beheer gesprekken eenvoudig met de Web Client via call pop-up:

Gesprekken doorverbinden via de 3CX Web Client

  1. “Call pop up” - verschijnt bij een actief gesprek.
  2. “Transfer” - verbind een gesprek door naar een nummer of contact en beëindig gesprek. Ook wel “Blind Transfer” genoemd.
  3. “Aangek. Doorverbinden” - verbind een gesprek door aan een nummer of contact, kondig het gesprek aan en klik op “Transfer” om door te verbinden.
  4. “Conference” - zet een gesprek om naar een conferentiegesprek waar u meerdere deelnemers aan kunt toevoegen.

Let op: Wanneer u Firefox gebruikt, dient u de Web Client in beeld te houden ter voorkoming van problemen bij doorverbinden.

Een gesprek starten vanaf een ander toestel

Gebruik de “Toestel Selector” in uw Web Client om te schakelen tussen verschillende apparaten. U kunt kiezen uit uw bureautoestel, uw smartphone of uw webclient:

Gesprekken starten vanaf een ander toestel via de 3CX Web Client

  1. Selecteer het toestel dat u wilt gebruiken voor het gesprek, bijv. uw smartphone.
  2. Klik een contact om het gesprek op te starten via het geselecteerde toestel. Er zal een notificatie verschijnen “Make Call”.
  3. Klik “Answer” om het contact te bellen.

Deelnemers toevoegen aan uw gesprek

Voeg deelnemers toe aan een (conferentie-) gesprek:

Deelnemers toevoegen via de 3CX Web Client

  1. Klik tijdens een gesprek op de Conference” toets.
  2. Type het nummer of contact dat u wilt toevoegen.
  3. Select het contact om deze toe te voegen aan het gesprek.

Tip: Klik “Conferentie inplannen” in het linker zijpaneel om geplande conferenties te beheren.

Uw voicemail beheren

Beheer en personaliseer uw voicemail.

Voicemails beheren via de 3CX Web Client

Navigeer naar Instellingen > Begroeting en:

  1. “Begroeting opnemen” - neem een nieuwe voicemail boodschap op.
  2. “Upload” een opname.
  3. “Afspelen” - speel een boodschap af ter controle.
  4. Wijs een boodschap toe aan een status.

Klik “Voicemail” in het linker zijpaneel voor toegang tot uw voicemailberichten. Gebruik het zoekveld om berichten te filteren op naam of nummer van de beller. Beheer uw voicemail net als uw email:

Voicemail functie in de 3CX Web Client.

  1. “Filter” voicemailberichten op naam of nummer van de beller.
  2. U kunt met voicemailberichten het volgende: Download als audio file, Afspelen via uw toestel, Bellen, Markeren als beluisterd” en Verwijderen.

Beheer uw status

Toon collega’s uw beschikbaarheid door uw status in te stellen en configureer regels voor doorschakelen:

"Set Status" menu options in 3CX Web Client

  • “Beschikbaar” - klaar om gesprekken te ontvangen.
  • “Afwezig” - tijdelijk niet beschikbaar, gesprekken doorschakelen naar voicemail.
  • “Niet storen” - doorschakelen naar voicemail.
  • “Lunch” - zelf een status invullen.
  • “Onderweg” - zelf een 2e status invullen.
  • “Tijdelijke status instellen” - stel een status en boodschap in voor een bepaalde periode.

Pas de instellingen van uw “Status” verder aan via de Web Client. Navigeer naar “Instellingen” > “Doorschakelen” en kies:

  • “Aangepast bericht” - Stel een aangepast bericht in voor de status.
  • “Aangepaste profielnaam” - Geef een andere naam aan de profielen “Lunch” en “Business Trip”.
  • “No Answer Timeout” - Aantal seconden om Regels voor Doorschakelen te activeren voor profielen “Onbeantwoord”, “Beschikbaar” en “Lunch”.

U kunt ook “Uitzonderingen” inrichten voor Regels voor Doorschakelen op basis van nummerweergave en tijdstip.

Bel nummers op websites - de Click to Call extensie

Call numbers from web pages with the 3CX Click to Call extension.

Met de Click to Call browser extensie kan uw Web Client nummers bellen van websites.

  1. Klik het telefoonnummer op de website
  2. Klik Bellen op het kies paneel om het gesprek te starten vanaf het geselecteerde toestel.

Zie de Handleiding voor Click to Call voor meer informatie.

Het Switchboard (PRO editie)

Vanaf de PRO editie, beschikt 3CX over een “Switchboard”. Dit scherm biedt andere weergaven van wachtrijen en bel activiteiten. Weergave is afhankelijk van uw rol binnen de organisatie.

Switchboard function in 3CX Web Client.

Afhankelijk van uw rechten, kunt u een gesprek beheren door een menu te openen met een rechtermuisklik

  • “Alle” - De standaard weergave van extensies en wachtrijen.
  • “Oproepen in de wachtrij” - Een beeld van alle wachtrij activiteiten.
  • “Per wachtrij” - Toont de oproepen en agents per wachtrij.
  • “Wallboard” - Een analyse van de wachtrijen.
  • “Herinneringen” - Bekijk en beheer ingestelde herinneringen. Om een herinnering aan te maken: navigeer naar de People functie, click op het “Show more” icoon, selecteer “Herinnering toevoegen” en stel tijd en datum in. set the date and time.

Configureer de weergaveopties van het Switchboard via Instellingen > Switchboard.

Wachtrij Managers kunnen de weergaveopties beheren om aangepaste meldingen te creëren en wachtrijen te selecteren.

See Also

1 jaar gratis! Selecteer gewenste installatie:

Lokaal geïnstalleerd

op Linux op een mini-pc van $200 of als VM

ISO downloaden

Lokaal geïnstalleerd

op Windows als VM

Configuratiebestand downloaden

In de cloud

in uw Google-, Amazon- of Azure-account

Neem de PBX Express