Aan de slag met 3CX

Een snelle gids

Uw communicatie Dashboard De 3CX Web Client

Inloggen

  1. Haal uw login gegevens op via uw Welkomstmail
  2. Ga naar bijv. https://mycompany.3cx.com/webclient/
  3. Vul het wachtwoord in van uw extensie
Logging on to the Web Client
Make, receive and transfer calls though the 3CX Web Client

Bellen, gebeld worden en doorverbinden

  1. Klik op een extensie of voer een naam/nummer in het zoekveld in om te bellen.
  2. Klik het telefoon icoon om een gesprek te starten via uw smartphone, bureautoestel of web client.
  3. Verbind gesprekken door via “Doorverbinden” of “Aangek. Doorverbinden”, en kies de naam of extensie.
    1. Voor een blind Transfer, klik “Doorverbinden” en verbreek de verbinding.
    2. Bij Aang. Doorverbinden, kondig het gesprek aan en klik “Doorverbinden”.

Beheer uw status

  1. Klik op het drop down menu naast uw avatar om uw status en status boodschap in te stellen.
  2. Klik op het potlood om een status boodschap toe te voegen.
  3. Stel uw status tijdelijk in door een tijdslimiet aan te geven.
  4. Groen betekent beschikbaar, Geel is in gesprek, Rood is bezig – gesprekken worden doorgeschakeld naar voicemail.
Manage your Status via 3CX Web Client
Chat with your colleagues easily with 3CX Web Client

Chat met collega’s

  1. Klik op de “Chat” functie.
  2. Klik “+” voor een nieuwe chat of “new group” voor een groep chat.
  3. Selecteer de extensie(s) en klik “OK” of tik “Done” om te beginnen met chatten.

Bel nummers van websites met de Click2Call extensie

  1. Installeer de extensie voor Chrome of Firefox en ververs uw browser.
  2. Configureer and refresh your browser.
  3. Klik een nummer om de 3CX dialer te starten.
Meer Click2Call tip
Install the Click2Call extensions and make calls with one click

Bekijk de HELP page

Ontdek wat u nog meer kan doen met uw Web Client

Your Office Anywhere – De 3CX Apps

Download de iOS of Android Apps:

  • Open uw Welkomstmail.
  • Open de app op uw apparaat en tik “Scan QR Code” linksboven in het menu.
  • Scan nu de QR code in uw Welkomstmail – klaar!
Meer tips voor iOS
Meer tips voor Android
Your office can be anywhere with the 3CX Apps
Google Play buttonApp store button
Windows Logo
Mac Logo

Download de Windows of Mac Apps:

  • Open uw Welkomstmail.
  • Download en dubbelklik de bijlage.
  • De app wordt automatisch geconfigureerd.
Meer tips voor Windows
Meer tips voor Mac

Gesprekken doorverbinden:

  • Klik “Doorverbinden” of “Aang. Doorverbinden”.
  • Vul extensie of naam in, klik “Doorverbinden” en verbreek de verbinding.
  • Bij Aang. Doorverbinden, kondig het gesprek aan en klik “Doorverbinden”.
Easily transfer your calls with the 3CX Apps

Uw bureautoestel gebruiken

Bellen:

  1. Kies het nummer via het kies paneel en klik bellen of druk enter.
  2. OF selecteer een contact/extensie van uw web client of een nummer van een website. Klik bellen.
  3. De web client zal het gesprek starten vanaf uw bureautoestel mits deze is geselecteerd bij het telefoon icoontje.
Make calls using your deskphone
Easily transfer a calls using your deskphone
Transfer a call in 3 steps using your deskphone

Een gesprek doorverbinden:

  • Voor blind transfer: Klik “Doorverbinden”, tik de de extensie, klik send/bellen en verbreek de verbinding.

  • Aangekondigd doorverbinden Yealink: Klik “Doorverbinden”, tik het nummer of selecteer de extensie, klik “Send”, kondig het gesprek aan, klik  “Doorverbinden” en verbreek de verbinding.

  • Aangekondigd doorverbinden Snom: Klik de “Hold” toets en tik de extensie die u nodig heeft. Kondig het gesprek aan, klik “Doorverbinden” gevolgd door send/dial en verbreek de verbinding.

Meer informatie over doorverbinden,

Voice Mail & Conferentie handleidingen voor alle IP Toestellen

Voicemail

Voicemail begroeting instellen


  1. Via telefoon:
    1. Toets “999”– wanneer 999 een alarmnummer is, toets “666”.
    2. Toets uw pincode in en sluit af met “#”.
    3. Kies optie “9” dan “5” en dan “0”.
  2. Via de web client:
    1. Navigeer Instellingen > Begroeting
    2. Hier kunt u een begroeting instellen per status.
Setting your voicemail greeting by phone or from the web client
Use your phone to playback voicemails
Use your phone to playback voicemails

Voicemail afspelen


  1. a Telefoon:
    1. Toets “999” of klik “Voicemail /Message” – wanneer 999 een alarmnummer is, toets “666”.
    2. Toets uw pincode in en sluit af met een “#”. Toets vervolgens “*” om uw berichten te beluisteren.
  2. Web Client: Klik voicemail. Selecteer het bericht en klik “Play”.
  3. Android & iOS App: Tik op het drop down menu en tik Voicemail.

Een Audio/Web Conferentie inplannen

Een Ad Hoc Web conferentie


  1. Klik “WebMeeting” in de web client.
  2. Klik “Invite People” in de centrale navigatie.
  3. Geef toestemming voor gebruik van camera en microfoon!
Create an ad-hoc Web Conference
Create an audio conference using the Web Client or 3CX Apps

Een Audio Conferentie opzetten


Via de Web Client, Android & iOS Apps:

  1. Tik of klik “Conferentie inplannen” (bij smartphones, in het menu bovenin).
  2. Voeg “Onderwerp” en “Opmerkingen voor deelnemers” toe.
  3. Specificeer het tijdstip.
  4. Klik “Mededelingen inschakelen” om meldingen te krijgen wanneer participanten zich aanmelden.
  5. Voeg participanten toe en klik “Vergadering opzetten” (Web Client) of “Gereed” (Android & iOS).
    1. Participanten ontvangen een uitnodigingsmail met een inbelnummer en PIN.
    2. Interne participanten ontvangen een email met een extensie en PIN of worden gebeld.

1 jaar gratis! Selecteer gewenste installatie:

Lokaal geïnstalleerd

op Linux op een mini-pc van $200 of als VM

ISO downloaden

Lokaal geïnstalleerd

op Windows als VM

Configuratiebestand downloaden

In de cloud

in uw Google-, Amazon- of Azure-account

Neem de PBX Express