Nog niet bekend met 3CX? Deze gebruikershandleiding is het ideale beginpunt om de belangrijkste functies te leren kennen. Of u nu de webclient, mobiele apps of een deskphone gebruikt, 3CX biedt u alle tools voor een effectieve communicatie. U kunt bellen, chatten en online vergaderen met uw team en klanten. Werkt u al met 3CX? Bekijk dan onze uitgebreide handleidingen en ontdek wat er nóg meer mogelijk is.

3CX op iOS of Android

Download de app eenvoudig via Google Play.
app-store-btn
  • Download de app via Google Play of Apple App Store.
  • Open de email met “Uw Gebruikersaccount voor uw Nieuwe 3CX Systeem”.
  • Scan de QR code bovenin de email met uw app.
  • Uw extensie wordt automatisch ingesteld.
3CX op iOS of Android
De 3CX Web Client / Windows Desktop App

De 3CX Client

Login op de Web Client

  • Open de email met “Uw Gebruikersaccount voor uw Nieuwe 3CX Systeem”.
  • Klik op de URL voor uw Web Client.
  • Login via Google, MS 365 of gebruik de login gegevens uit de email.

Beheer uw status en wachtrijen

  • Stel uw status in door op uw avatar te klikken: u heeft 5 opties.
  • Uw status wordt geel wanneer u telefonisch in gesprek bent.
  • Pas uw status/regels voor doorschakelen aan via: “Avatar > Uw Naam > Status”.

Video-/Audioconferenties

Ad-hoc een video- of audio conferentie opzetten

  • Open de webclient/Desktop App > “Meet”.
  • Geef toestemming om camera en mic te gebruiken > “Deelnemen”.
  • Kopieer link, deel via WhatsApp/email om deelnemers uit te nodigen.

Een conferentie inplannen

  • Klik bovenin het menu “+” voor om een video-/audioconferentie.
  • Vul de details in > selecteer de agenda > “Vergadering opzetten”.
  • Klik op “Geplande Vergaderingen” om deze in te zien.

Een gesprek omzetten in een conferentie

  • Selecteer tijdens het gesprek “Conferentie” in de dialer.
  • Zoek op naam, extensie of vul een telefoonnummer in.
  • Selecteer uw deelnemers; ze worden automatisch gebeld.
Video- / Audioconferenties
Uw bureautoestel gebruiken

Uw bureautoestel gebruiken

Bellen

  • Vanaf het toestel: Tik het nummer > tik “Verzenden” of “Enter” toets.
  • Vanaf de Web Client: Selecteer het toestel via het kies paneel.

Een gesprek doorverbinden: Blind doorverbinden

  • Fanvil: “Xfer” > tik het nummer > “Xfer”.
  • Yealink: “Transfer” > tik het nummer > “B Transfer”.
  • Snom: “Transfer” > tik het nummer > “”.

Een gesprek doorverbinden: Aangekondigd doorverbinden

  • Fanvil: “Xfer” > tik het nummer > “Dial” > kondig de beller aan > “Xfer”.
  • Yealink: “Transfer” > tik het nummer > “Call” > kondig de beller aan > “Transfer”.
  • Snom: “Transfer” > tik het nummer > “Aangekondigd” > kondig de beller aan > “Transfer”.

Sms, WhatsApp, live chat gebruiken

Een chat starten

  • Klik op “Chat” > “+” en kies “Chat starten”, “Groepschat maken” of “Sms verzenden“. U kunt geen live chat of WhatsApp-gesprek starten.

  • Selecteer de extensie(s) om te beginnen met chatten.

Chatberichten van klanten ontvangen

  • U kunt chatgesprekken bekijken die zijn toegewezen aan uw extensie, groepen of wachtrijen waarop u bent aangemeld.

  • U herkent live chat, WhatsApp en sms aan hun pictogrammen.

Een chat afhandelen

  • Selecteer de chat, klik het menu menupictogram en kies uit “Doorverbinden”, “Neem” of andere opties die door de admin kunnen zijn ingeschakeld.
  • Zoek naam of extensienummer van agent om chat door te verbinden.
Chatberichten beheren
3CX met Microsoft 365

3CX met Microsoft 365

Uw status bijwerken

  • Ga in Microsoft 365 naar uw agenda en voeg uw vergadering toe.
  • Tijdens de vergadering wordt uw 3CX-status automatisch gewijzigd in “Afwezig” of “Niet storen”.

Bellen via de Microsoft 365-interface

  • Zorg er voor dat de Desktop App is geïnstalleerd.
  • Klik een telefoonnummer in Microsoft 365 om te bellen.

Nieuwe contactpersonen aanmaken

  • Maak uw contactpersonen aan in Microsoft 365.
  • 3CX synchroniseert met Microsoft 365 om uw contactpersonen bij te werken.

Voicemail

Uw voicemail instellen via de Web Client / Desktop App

  • Ga naar “Avatar > Instellingen > Begroeting”.
  • Neem begroeting op of upload een vooraf opgenomen bericht.
  • U kunt per status een begroeting gebruiken.

Uw voicemail begroeting instellen via uw bureautoestel

  • Bel het voicemailnummer dat vermeld staat in de e-mail met informatie over uw gebruikersaccount.
  • Voer uw pincode in en druk op “#”.
  • Kies optie “9” > “8” > “0” om uw begroeting op te nemen.
  • Toets “#” om opname te stoppen en “0” om op te slaan.

Uw voicemailberichten beluisteren

  • Vanaf uw smartphone: Tik op “Voicemail”.
  • In de Web Client / Desktop App: Klik “” > “Voicemail”.
  • Op uw bureautoestel: bel uw voicemailnummer of kies “Voicemail/bericht”, voer uw pincode in, kies “#” en daarna “*” om uw berichten af te spelen.
Uw voicemail begroeting instellen via de Web Client/Desktop App