V16 Update 3 is officieel uitgebracht. Mocht u de alfa– en bètareleases gemist hebben: update 3 zit boordevol extra beveiliging, meer gebruiksvriendelijke functies en HubSpot CRM-integratie. Lees snel verder voor meer informatie over de nieuwe functies en verbeteringen van update 3.

Meer beveiliging

Zoals we al aangaven was beveiliging een van de belangrijkste focuspunten van update 3. We hebben het volgende veranderd:

  • TLS-compliantieniveau: nu standaard ingesteld op TLS v1.2 voor uw telefooncentrale, via de optie “Enable PCI compliance SSL/SecureSIP Transport and Ciphers” (Met PCI compliante SSL-/SecureSIP-transport en -versleuteling inschakelen) onder “Settings” (Instellingen) > “Security” (Beveiliging). Schakel deze optie uit voor compatibiliteit met TLS v1.0 en oudere apparaten.
  • Veilige SIP-trunks: schakel direct een SIP-trunk in voor volledig beveiligde communicatie door “Transport Protocol” (Transportprotocol) in te stellen op TLS (Transport Layer Security) en een beveiligingscertificaat (.pem) van uw VoIP-provider te uploaden.

3CX Live Chat & Talk – een blijvend hoog aantal conversies

Codegenerator voor Live Chat & Talk op uw website in 3CX v16 update 3

Bij update 3 hoort ook een nieuwe versie van de plug-in 3CX Live Chat & Talk voor uw website. Deze nieuwste versie heeft een nieuwe stijl en nieuwe aanpassingsmogelijkheden, waaronder opties voor koppeling met uw Facebook- en Twitter-accounts en uw e-mailadres.

Daarnaast kunt u het handmatig kiezen van de Live Chat & Talk-opties nu overslaan en de nieuwe configuratietool gebruiken onder “Settings” (Instellingen) > “WordPress/Website Integration” (WordPress-/website-integratie) om de gewenste configuratie voor uw website te genereren. Daarmee wordt het nog eenvoudiger om Live Chat & Talk te implementeren, ook als u geen gebruikmaakt van WordPress voor uw website.

Nieuwe CRM-integratie: HubSpot CRM

HubSpot CRM-integratie in 3CX v16 update 3

Nu kunt u ook de populaire HubSpot CRM integreren met 3CX v16. Net als met alle andere met 3CX geïntegreerde CRM’s beschikt u over de volgende functies:

  • Click2Call: bel direct vanuit HubSpot CRM via 3CX
  • Gesprekspop-ups: de klantgegevens worden tijdens een gesprek automatisch geopend
  • Gesprekslogs: gesprekken worden opgeslagen in uw CRM
  • Automatisch een nieuwe contactpersoon creëren wanneer u een oproep ontvangt van een onbekend nummer

Ontdek zelf hoe eenvoudig het allemaal is met onze handleiding voor HubSpot-integratie.

Verhoogde productiviteit

  • Webservice herladen: wanneer u de TLS-certificaten op FQDN’s van 3CX bijwerkt, wordt de spraak-/webservice nu opnieuw geladen in plaats van opnieuw opgestart, zonder verstoring van lopende gesprekken.
  • Ad-hoc opnieuw verbinden: in combinatie met de aanstaande Android-app kunt u tijdens roaming naadloos wisselen tussen WiFi- en 3G-/4G-netwerken.
  • Push per status: u kunt de nieuwe optie “Push-meldingen accepteren” gebruiken om push-meldingen in of uit te schakelen per extensiestatus. Stel deze optie in via de beheerconsole voor de extensie of klik op het statusprofiel om deze optie te configureren onder “Instellingen” > “Doorschakelingen” in de webclient. Voor deze nieuwe functie hebt u de binnenkort beschikbare Android- of iOS-app nodig.

Updates van de webclient

Vernieuwde webclient en chat in 3CX v16 update 3

  • Namen voor groepschats: als u een groepschat een naam geeft, wordt deze weergegeven voor alle deelnemers en ook in de binnenkort verkrijgbare Android- en iOS-apps.
  • Bijlagen slepen en neerzetten: tijdens een chat kunt u ondersteunde bestandstypen slepen en neerzetten om ze naar de ontvangers te versturen.
  • Provisioneringsbadges voor smartphones: in de webclient worden nieuwe snelkoppelingsbadges weergegeven wanneer een smartphone niet is geprovisioneerd.

Nieuw voor SIP-trunks

  • Secundaire proxy: schakel de optie “Alternative Proxy” (Alternatieve proxy) in en stel een secundaire proxyhost in, mits ondersteund door uw VoIP-provider. Zo wordt het beheer van SIP-trunks en DID’s veel eenvoudiger en hoeft u niet langer twee aparte SIP-trunks te beheren voor het geval er een failover optreedt.
  • Nieuwe DNS-opties: de nieuwe optie “Auto Discovery” (Automatisch herkennen) en de instellingen “Transport Protocol” (Transportprotocol) en “IP Mode” (IP-modus) geven u meer controle en bieden meer flexibiliteit voor DNS-resoluties.
  • Bridges in SIP-trunks: de bridge-functie is onderdeel van SIP-trunks, naast de relevante VoIP-gateways en SBC’s, waardoor de UI van de beheerconsole compacter is geworden.

Extra ondersteuning van IP-telefoons

We hebben ondersteuning toegevoegd voor de volgende IP-telefoons:

Upgrade uitvoeren

Klik op “Updates” in het dashboard van de Beheerconsole, selecteer “v16 Update 3” en klik op “Selectie downloaden” om deze update te installeren.

U kunt de v16 Update 3 voor Windows of Linux ook als volgt downloaden:

Bekijk het wijzigingsoverzicht voor deze versie en geef ons uw feedback via het communityforum.