De final release voor Versie 18 Update 6 is nu live. Met de introductie van voor SBC geschikte IP-telefoons, nieuwe groepsfuncties en zeven gebruikersrollen in het rechtenbeheer hebben we er hard aan gewerkt om de installatie te vereenvoudigen en uw configuratie te moderniseren. Het resultaat? Een 3CX die klaar is voor de volgende generatie. Laten we eens bekijken wat we hebben bereikt en wat u in de nabije toekomst van ons kunt verwachten.

3CX SBC-telefoons voor eenvoudige cloudimplementatie

3CX SBC-telefoons voor eenvoudige cloudimplementatie

Update 6 zag de komst van SBC-telefoons. Daardoor hoeft u niet meer te beschikken over een speciaal apparaat in het netwerk en het is veel eenvoudiger en goedkoper om externe telefoons te configureren. Door een routertelefoon te implementeren voor uw externe locatie, kunt u tot 10 handsets (of meer) koppelen waarvan het verkeer loopt via de routertelefoon.

U weet ongetwijfeld dat de SBC-functionaliteit een hoofdfunctie is van 3CX in de cloud. Spraakverkeer dat via de SBC wordt geleid, kan door ons worden versleuteld en “firewall-proof” worden gemaakt. Het gevolg? Spraakverkeer kan eenvoudiger, beter en veiliger door firewalls worden geleid bij gebruik van een SBC in plaats van STUN.

Op dit moment kunnen de volgende modellen worden geconfigureerd als routertelefoons, en er volgen er meer:

Overzicht: SBC-telefoons

  • Geselecteerde telefoons van Yealink en Fanvil hebben nu een ingebouwde SBC-proxy
  • U krijgt een telefoon en SBC ineen voor het netwerk
  • U hoeft geen Raspberry Pi samen te stellen, maar kunt gewoon een nieuwe betaalbare telefoon kopen
  • Geschikt voor maximaal tien telefoons via de telefoon
  • Eenvoudiger te configureren dan een afzonderlijke SBC
  • Verplicht bij gebruik van 3CX in de cloud
  • Verplicht voor lokale installaties waarbij de eerste geconfigureerde telefoon extern is en zich niet in hetzelfde netwerk bevindt

Groepsfunctionaliteit krijgt een boost

Groepsfunctionaliteit krijgt een boost

In Update 6 hebben groepen een flinke boost gekregen. U hoeft extensies niet meer te groeperen en hierop rechten toe te passen, maar kunt unieke tijdzones, talen en kantoortijden configureren. Elk groepslid gebruikt zijn of haar eigen standaardrol. Als een gebruiker dus de rol van Manager heeft voor zijn extensie, is hij Manager in alle groepen waarvan hij lid is.

Voor teams in grotere installaties die zijn verspreid over meerdere tijdzones en talen, kan het beheer kan worden uitbesteed aan groepsbeheerders. Grotere installaties met meerdere fysieke locaties kunnen groepen gebruiken om routering, SIP-trunks en meer eenvoudiger te scheiden.

Ons eigen bedrijf is het perfecte voorbeeld! Binnen 3CX was 3CX te complex geworden, met allerlei problemen voor het beheer. We hebben afzonderlijke groepen gemaakt voor elk salesteam en de instellingen efficiënter geconfigureerd. Onze externe kantoren hebben hun eigen IVR, kantoortijden en tijdzones. We hebben het groepsbeheer uitbesteed aan beheerders of managers van specifieke kantoren en afdelingen. De conclusie? We hebben de beheertijd zo met 300% kunnen terugbrengen.

Raadpleeg onze teamconfiguratiegids om groepen te creëren en te beheren.

Overzicht: groepen

  • Belbaar met een ingebouwd menu dat oproepen kan routeren op basis van het tijdstip waarop ze binnenkomen
  • Extensies nemen standaard de kantoortijden van hun groep over
  • Nieuwe installaties groeperen extensies in de standaardgroep

Beheer van gebruikersrechten met 7 rollen

In Update 6 maken we rechtenbeheer een stuk eenvoudiger door het gebruik van “rollen”. Daarmee voorkomen we onnodige complexiteit en verwarring. Rollen kunnen worden gedefinieerd in het beheerdersdeel van de Web Client. De oude Beheerconsole blijft behouden, evenals de rechten die zijn toegewezen aan gebruikers in de Beheerconsole.

De nieuwe rollen zijn als volgt:

  • Gebruiker
    • De eenvoudigste rol
    • Kan de aanwezigheid van andere gebruikers bekijken
  • Receptionist
    • Bedoeld voor receptionisten
    • Negeert kantoortijden
      • Openen, pauze en sluiten voor groepen waarvan ze lid zijn
    • Kan groepsoproepen en aanwezigheid bekijken en bewerkingen uitvoeren
      • Omleiden, doorverbinden, opnemen, parkeren en intercom
  • Groepsbeheerder
    • Toegang tot de beheerdersweergave
    • Ziet standaard geen rapporten en opnamen, en kan niet Luisteren of Inbreken
    • Kan de oproepverwerking, SIP-trunks, WhatsApp, live chat enz. configureren
  • Manager
    • Beheerdersweergave in de Web Client
    • Kan gebruikersinstellingen configureren, zoals doorschakelingen
    • Kan gebruikers creëren en rollen aanpassen
    • Kan rapporten en opnamen bekijken
    • Kan groepsoproepen en aanwezigheid bekijken en bewerkingen uitvoeren
      • Omleiden, doorverbinden, opnemen, parkeren en intercom
    • Luisteren of Inbreken
  • Eigenaar
    • Kan alles doen wat een groepsbeheerder EN een manager kunnen doen
    • Bedoeld voor eigenaren van een bedrijf of “eigenaren van een afdeling”
    • Kan de groep beheren en daarnaast ook Inbreken, Luisteren of Fluisteren
    • Kan alleen mensen binnen de eigen groep promoveren tot manager of groepsbeheerder
  • Systeembeheerder
    • Kan alles zien voor alle groepen en alle SIP-trunks, zelfs als de systeembeheerder zelf niet tot de groep behoort
    • Kan niet Inbreken of Luisteren
    • Kan geen andere mensen benoemen tot systeembeheerder of systeemeigenaar
      • Alleen van toepassing op Dedicated installaties
  • Systeemeigenaar
    • Kan alles doen wat een systeembeheerder kan doen EN
    • Inbreken, Luisteren en opnamen en rapporten bekijken
    • Is de enige die gebruikers kan promoveren tot systeembeheerder of systeemeigenaar
      • Alleen van toepassing op Dedicated installaties

Rollen zijn van toepassing op alle groepen waarvan de gebruiker lid is. Let wel: de rollen van systeembeheerder en systeemeigenaar zijn van toepassing op het hele systeem.

Raadpleeg de sectie van de gebruikersgids over beveiligingsrollen voor een volledig overzicht van alle rollen.

Belangrijk! Wijs nu uw eigen systeemeigenaar toe

Systeembeheerder - waarschuwing

  • Ten minste één gebruiker moet de rol van systeemeigenaar krijgen
  • Er moet ook een extensie worden toegewezen aan of gecreëerd voor de systeembeheerder/-eigenaar

Overzicht: rollen

  • 3CX heeft een nieuwe manier om rechten toe te wijzen
  • De toewijzing van beheerders- en managementtaken is veel gedetailleerder
  • Verschillende rollen binnen uw organisatie worden gekoppeld aan 7 unieke gebruikersrollen
  • Ten minste één gebruiker moet de rol van systeemeigenaar krijgen
  • Er moet ook een extensie worden toegewezen aan of gecreëerd voor de systeembeheerder/-eigenaar

Overige functies

  • We hebben de configuratie en het beheer van IP-telefoons verbeterd.
  • We hebben ook de beheerdersfuncties gecentraliseerd in de Web Client, en het aantal functies dat kan worden geconfigureerd uitgebreid. U hebt dit al kunnen ervaren in Update 5.

Volg ons op LinkedIn, Facebook en Twitter om op de hoogte te blijven van de nieuwste updates.

Hoe bemachtigt u Update 6?

Gebruikers kunnen de update als volgt bemachtigen:

Bekijk het volledige wijzigingsoverzicht.

Neem deel aan onze U6-webinars

Registreer u voor onze gratis 3CX-webinars volgende week om alle functies en verbeteringen van U6 te ontdekken. Mis het niet en reserveer nu uw plaats!

Laat ons weten wat u denkt

Uitgebreid getest! We weten dat u ons product graag gebruikt. Uw mening is belangrijk voor ons. Het forum is de ideale plaats om te vertellen wat u denkt. We zijn benieuwd naar uw feedback!