V15.5 Update 5 neemt uw beheerder veel taken uit handen.Onlangs brachten we de bètaversie uit van v15.5, Update 5. Daarover ontvingen we zeer positieve feedback; partners en gebruikers waren onder de indruk van de verbeteringen in deze update en van de nieuwe functies. Hebt u de bèta gemist? Hieronder vindt u een overzicht va deze update:

Verbeterde Server Side CRM-integratie

Met de Server Side CRM-integratie wordt het leven van uw beheerder een stuk eenvoudiger.  Nu hoeft u niet meer elke extensie via de 3CX-client te integreren, maar kunt u alle extensies eenvoudig integreren via de beheerconsole.

  • Ondersteuning voor:
  • Verbeteringen in de integratie met Salesforce, Freshdesk en Connectwise.
  • Mogelijkheid om custom configuraties voor CRM-integratie te uploaden en te testen via de console.
  • Bijgewerkt document over het creëren van CRM-integratie. Ontdek hoe u uw eigen integratie kunt creëren in slechts enkele uren! Bekijk de video en lees de handleiding.

Nieuw trunk-/DID-rapport

Er is een nieuw soort rapport toegevoegd, het trunk-/DID-rapport, waarin u het aantal inkomende gesprekken per trunk en de gekoppelde DID’s kunt zien. Bovendien is er een nieuw filter toegevoegd voor alle gespreksrapporten, waarmee u gesprekken van minder dan een X aantal seconden uit het rapport kunt filteren.

Rapporten van meerdere wachtrijen

Ook nieuw in update 5 is de mogelijkheid rapporten over meerdere wachtrijen te genereren en de gegevens samen te voegen tot één rapport. Bekijk de video.

Functies voor gespreksopnamen

In Update 5 heeft de beheerder meer controle over de functie voor gespreksopnamen:

  • Gespreksopname opleggen – bepaal of de gebruiker de opname kan stoppen of onderbreken.
  • Mogelijkheid om alleen externe gesprekken op te nemen (waarmee u opnamen van interne gesprekken voorkomt).
  • Opnamen opslaan in ADPCM-indeling, zodat ze minder schijfruimte in beslag nemen.

In de video ziet u hoe u deze functies kunt configureren.

Noodnummer bellen (112)

V15.5 bood al ondersteuning voor het noodnummer. Met deze update hebben we de volgende verbeteringen doorgevoerd:

  • Nu kunt u per groep of set extensies in de regel voor uitgaande gesprekken configureren welk noodnummer moet worden gebruikt. Dit maakt de configuratie een stuk eenvoudiger.
  • Noodoproepen worden niet meer beïnvloed door de licentielimiet; u kunt altijd naar het noodnummer bellen (mits uw SIP-trunk over de benodigde capaciteit beschikt).

Deze functies zijn heel eenvoudig te configureren. Bekijk de video.

Wachtwoord vergeten

Beheerders moeten veel wachtwoorden onthouden en het komt dan ook regelmatig voor dat ze het wachtwoord voor de beheerconsole vergeten. We hebben een functie voor vergeten wachtwoorden toegevoegd, waarmee een wachtwoord naar het e-mailadres van de beheerder kan worden verzonden.

Licentiesleutel vervangen

U hebt de gratis licentie geprobeerd en besluit nu een upgrade uit te voeren naar een betaalde versie. Vóór update 5 moest u de telefooncentrale opnieuw installeren als er geen upgrade van de licentiesleutel werd uitgevoerd. Nu kunt u de actuele sleutel vervangen door de nieuwe sleutel en alle gebruikersinstellingen behouden. Bekijk de video.

Verbeterde blacklisting

Om veiligheidsredenen maakt 3CX een zwarte lijst van IP-adressen die herhaaldelijk onjuiste combinaties van gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. In oudere versies was het echter niet eenvoudig te achterhalen wie of wat de boosdoener was. We hebben betere meldingen toegevoegd, zodat de beheerder nu snel de schuldige kan vinden en het IP-adres kan blokkeren of het probleem kan oplossen.

Overige verbeteringen

  • Beheerders kunnen nu de chatfunctie uitschakelen voor alle gebruikers in het systeem
  • Back-up naar Google Drive; we hebben de software bijgewerkt naar de nieuwste Google API (1.32), voor betere prestaties en betrouwbaarheid
  • Update van .NET Core naar 2.0.7; dit verhelpt problemen met processoren die geen AVX-extensies ondersteunen, zoals Intel NUC- en Celeron-processoren en alle processoren die niet in deze lijst staan
  • Verbeterde meldingen per e-mail voor beheerders, zodat het duidelijker is wat het probleem is en wat er moet gebeuren
  • Aantal beschikbare slots voor intern in de wacht zetten verhoogd naar 250
  • De standaardconfiguratie is nu geschikt voor maximaal 1024 gesprekken
  • Probleem met de rapportage van de duur van aangekondigd doorverbinden opgelost
  • Verbeterde voicemaillevering
  • Verbeterde ondersteuning van “P-Asserted-Identity”
  • Ondersteuning van TLS 1.2; 3CX is nu volledig PCI-compliant met TLS 1.2-ondersteuning. Let op: provisioneren van bepaalde verouderde apparaten en clients lukt niet meer. Daarom is het mogelijk terug te gaan naar TLS 1.0
  • Back-up naar FTP biedt nu ondersteuning voor EPSV
  • Yealink T4X-sjabloon kan nu meerdere EXP40 Sidecars provisioneren
  • Verbeterde push-functionaliteit (met nog veel grotere verbeteringen in aanstaande update 6)

Bekijk de video “What’s new in Update 5”

Bekijk het wijzigingsoverzicht voor een volledig overzicht.
Downloadkoppelingen

Ga naar het gedeelte Updates van het dashboard van de beheerconsole. Hier ziet u de release van update 15.5 SP5. Klik op de update en wacht terwijl SP5 wordt geïnstalleerd.
Als u een nieuwe installatie wilt downloaden, kiest u uit de Linux- of de Windows-versie.