Gesprekken verwerken op basis van caller ID, DTMF-invoer en routering.

Met V20 kunt u oproepen verwerken via call processing scripts. Deze lijken op scripts die zijn gemaakt met de Call Flow Designer (CFD), maar zijn krachtiger en efficiënter omdat u de code zelf kunt bewerken en beheren.

U kunt deze scripts gebruiken voor:

  • Het routeren van oproepen op basis van tijd, DID of call ID.
  • Het verkrijgen van input van de beller via DTMF en vervolgens oproepen routeren. U kunt bijvoorbeeld vragen naar een rekening- of referentienummer en dit opzoeken in de database voordat de klant wordt doorverbonden.

Hoe u Call Processing Scripts Uitvoert

hoe u call processing scripts uitvoert

  1. Ga naar “Geavanceerd” > “Call Flow Apps” en klik op “+ App toevoegen”.
  2. U kunt dan een CFD-project of een call processing script specificeren. Bij de tweede optie kopieert en plakt u uw code. Aan elke app wordt een systeemextensie toegewezen, zodat hier oproepen naar gerouteerd kunnen worden.

In Update 2 kunt u een call processing script activeren bij het ontvangen van een oproep op een specifieke SIP-trunk. Dit maakt het mogelijk om de datum te controleren en, bijvoorbeeld, een specifieke boodschap af te spelen voor een feestdag.

Voorbeeld van een Call processing Script

Het “Call Processing Script for PIN Validation is een voorbeeld dat automatisch een DTMF-nummer neemt en dit valideert tegen een opgeslagen PIN. Dit script kan worden aangepast om te werken met een database, inclusief een voorbeeld voor het toevoegen van een script.