Onze adviseurs van Mandiant hebben bij onze update 7 Windows Electron App build versie 18.12.424 geen zwakheden gevonden. Door de certificaatwijzigingen hebben we de build opnieuw geopend, het nummer bijgewerkt en vrijgegeven: 18.12.425. Hieronder de meest actuele informatie.

Het advies blijft: installeer de 3CX als Native Web App (PWA)

Het installeren van 3CX als een native app (PWA) heeft nog steeds onze voorkeur. Kort samengevat:

  • Wanneer je een tabblad open hebt, hoef je niet ingelogd te zijn op 3CX
  • Wanneer een gesprek of chat binnenkomt, ontvangt u een PUSH notificatie.
  • Afhankelijk van uw browser kunt u verwachten:
    • Microsoft Edge, uw browser wordt automatisch gestart
    • Google Chrome, uw browser wordt NIET automatisch gestart wanneer deze gesloten is.
  • Veilig en praktisch te gebruiken met iOS app, Android app of bureautelefoon om gesprekken via uw smartphone of bureautelefoon te bedienen.

De app instellen om automatisch te starten

Zorg ervoor dat beheer en updates automatisch verlopen via de browser. Autostart uw browser bij system startup. Lees de instructies over hoe u de app automatisch kan laten starten.

Download de Windows & Mac Electron

Zorg ervoor dat de laatste update is geïnstalleerd op uw server

Belangrijk! Controleer eerst of op uw server de laatste update is geïnstalleerd!

Klanten op 3CX Hosted / StartUP – U hoeft niets te ondernemen

3CX Hosted en StartUP gebruikers hoeven hun servers niet te updaten. Dat zullen wij vandaag automatisch doen. De servers zullen opnieuw worden opgestart en de nieuwe Electron App MSI/DMG zal op de server worden geïnstalleerd. Wij raden u nog steeds aan om de PWA App te gebruiken.

Self-Hosted en On-Premise – Update installeren

Voor Self-Hosted en On-Premise volgt u de volgende stappen om te downloaden en deze uit te voeren met uw antivirus oplossing.

  1. Start de Management Console
  2. Ga naar Updates
  3. Download de Mac Electron Desktop App – 18.12.425
  4. Download de Windows Desktop App – 18.12.425

Bekijk het changelog.

Hoe blijf ik op de hoogte?

3CX blijft zich inzetten om het beleid te verbeteren, onze best practices en onze technologie te versterken en om ons verder te beschermen tegen toekomstige aanvallen. Volg de laatste ontwikkelingen via:

  1. Abonneer op de RSS-feed waar we al onze updates delen over het lopende onderzoek.
  2. Dedicated Support Forum & 3 Gratis Support Tickets – Om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden hebben we een dedicated help forum opgezet inclusief 3 support tickets voor alle gebruikers.
    1. Log in op uw 3CX portal account.
    2. Klik op “Meer” menu rechtsboven.
    3. Selecteer “Support”.
    4. Klik op “Ticket aanmaken”.
    5. Selecteer de instance waarover u een vraag wilt stellen.
    6. Dien uw support vraag in – U ontvangt automatisch een ontvangstbevestiging die later zal worden gevolgd door een antwoord.
  3. Volg ons op Social Media – Alerts zullen worden geplaatst op Twitter en LinkedIn.