De integratie van bedrijfssoftware is een must voor wie een optimale klantenservice wil bieden. Waarom? We leggen het u uit aan de hand van twee scenario’s…

integratie van bedrijfssoftware

Scenario 1

De telefoon van uw verkoopmedewerker gaat over. Hij neemt op en zegt: “Goedemorgen, (uw bedrijf), u spreekt met Martin. Wat kan ik voor u doen?” Daarna volgt een lange monoloog van de Suzan. Ze zegt dat ze al heel lang klant is en vertelt uitgebreid over “hoe”, “wanneer” en “waarom”, voordat ze uiteindelijk uitlegt waarom ze belt. Martin, uw ambitieuze en klantgerichte verkoper, noteert het een en ander, stelt tussendoor wat vragen en zoekt intussen in het ERP-systeem van uw bedrijf naar informatie, raadpleegt de gegevens van de afdeling Accounting en slaagt er uiteindelijk in de Suzan te voorzien van het product of de informatie waarnaar ze op zoek is. Maar dat is niet alles: na het gesprek gaat hij naar het CRM-systeem en werkt daar de geschiedenis van de klant bij. En intussen hoopt hij dat hij daarbij niet gestoord wordt door een nieuw telefoontje. Als hij eindelijk klaar is, ziet hij dat hij maar liefst 45 minuten bezig is geweest met een simpel verzoek.

Scenario 2

Martin heeft geluk, want (uw bedrijf) gebruikt 3CX. Zodra de telefoon gaat, herkent de geïntegreerde CRM de beller als een bestaande klant. Bovendien wordt meteen de volledige geschiedenis weergegeven. De beller is aangenaam verrast wanneer Martin de telefoon opneemt met “Goedemorgen Suzan, je spreekt met Martin. Fijn weer van je te horen nadat je ons product hebt getest. Wat kan ik vandaag voor je doen?” Suzan heeft meteen het gevoel dat ze gewaardeerd wordt als klant en zal direct vertellen waarom ze contact opneemt. Nadat Martin haar heeft geholpen met haar verzoek, hangt hij op… en is hij meteen klaar voor de volgende beller. En dat alles heeft hem slechts 10 minuten gekost. Hoe dat kan? Dankzij de integratie van 3CX met de CRM-software van uw bedrijf, wordt het volledige gesprek automatisch geregistreerd (of zelfs opgenomen). Tijdens het gesprek kan Martin direct notities toevoegen in de interface, omdat hij niet hoeft te schakelen tussen verschillende interfaces. Ideaal!

Wilt u uw klanten ook een optimale ervaring bieden? Wees als Martin

3CX helpt u graag uw telefooncentrale te integreren met de populairste bedrijfssoftware, waaronder CRM-, ERP- en boekhoudsystemen. Benieuwd geworden? Bekijk deze LinkedIn-video waarin Bas Nederveen van ATIS Telecommunicatie B.V. u in het kort uitlegt hoe u Exact Online kunt integreren met uw 3CX-telefooncentrale. exact online

Met een paar klikken door onze integratie-instellingen ziet u meteen welke klant u belt en hebt u direct toegang tot de volledige contactgeschiedenis zonder dat u van interface hoeft te wisselen.

Nog geen 3CX-gebruiker? Download gratis uw eigen proefversie.