Waarom 3CX dé partner voor IT-resellers is: 6 argumentenDe Soft PBX 3CX kent vele verschijningsvormen: Hosted PBX in private of public Cloud, PBX appliance, draaiend als Windows PBX én draaiend als Linux PBX. Dat dit IT-resellers veel keuzevrijheid geeft, is evident. Maar de flexibiliteit is slechts een van de argumenten waarom 3CX hét communicatieplatform voor de IT-reseller is. Hier volgen er nog eens 6.

1. Complete controle

3CX biedt de reseller complete controle over zijn klant. Bij veel Hosted PBX oplossingen zet de reseller klanten over op een platform van een andere partij. Dan ben je niet meer dan een ‘commission agent’. Wordt dat bedrijf verkocht dan sta je als reseller buiten en ben je je klant kwijt. Wij zijn alleen softwareleverancier en geven de reseller maximale controle over de klant, over het softwareplatform zelf, over de aanvullende hardware, de SIP-trunks en de service die je erbij levert. Dit is echt essentieel; er zijn niet veel vendoren die op deze manier in de wedstrijd zitten. Heel veel services laten wij over aan de reseller: installatie, support, een stuk ontwikkeling met integraties, training van eindgebruikers.

2. Dé partner voor de stap naar UC

Of het nou via een Cloud PBX of on premise systeem gaat: elk bedrijf moet naar Unified Communications toe en iemand kan meer om IP Telefonie heen. Daarnaast willen klanten uiteindelijk een communicatieoplossing met mobility, teleworking, videoconferencing en content sharing. Omdat 3CX een volledige UC-suite levert met alles erin is het een grote opportunity voor resellers om deze vraag met ons in te vullen. We hebben met 3CX Phone System een geavanceerd product met een mooie featureset waar je elke klant mee kunt bedienen; van groot tot klein en van UC tot Contact Center. Een reseller kan met ons de hele range bedienen: Hosted PBX en on premise.

3. Innovatiekracht

3CX Phone System is een volledig software gebaseerde communicatieoplossing. Dat geeft het bedrijf enorme innovatiekracht en een snellere go-to-market. Zo was 3CX de eerste met een echt goede mobiele client, de eerste met videoconferencing op basis van WebRTC zonder plugins en click to call in browsers. En de innovatie staat nooit stil. We hebben de grenzen weggehaald tussen telefonie, UC en internet, en zijn nog niet klaar. Onze innovatiekracht is goed voor klant en reseller.

4. Voor 100% dedicated aan partnerkanaal

Het partnership met de reseller is voor ons heilig. Er zijn daarin geen uitzonderingen. Wij begrijpen het belang van het resellerkanaal en proberen het waar mogelijk te beschermen, bijvoorbeeld met policies op het gebied van prijsbeleid. Met als enige doel ervoor te zorgen dat we samen kunnen groeien.

5. Drempelloze instap voor nieuwe reseller

Gratis training, gratis support, geen target in omzet; de reseller kan bij 3CX drempelloos instappen zonder commitment. Wij willen geen winst maken op trainingen. We willen een open product bieden zodat resellers zichzelf zonder drempel kunnen overtuigen van ons product. Daarom kan een reseller met 3CX beginnen met als enige investering tijd en loyaliteit. Die drempelloze instap geldt ook voor kleine klanten voor wie 3CX de Soft PBX bereikbaar maakt met bijvoorbeeld de 3CX Gratis PBX en de 3CX Mini PC optie.

6. De cijfers spreken voor zich

3CX heeft meer dan 10.000 partners over de wereld. In Nederland zijn dat er een goede 1.000. Wereldwijd gebruiken meer dan 50.000 bedrijven 3CX Phone System. 3CX telt miljoenen gebruikers en groeit elk jaar met 40 procent. Cisco en avaya zijn in installed base misschien vele malen groter, maar als gekeken wordt naar aanwas in klanten staan wij stevig in de top-5, ook in de VS.