ISDN stoptISDN stopt per 1 september 2019. KPN heeft het al een aantal keren aangekondigd, maar het is steeds uitgesteld. Er is dus geen 100% zekerheid over deze datum. Maar 1 september of niet, we kunnen wel met zekerheid zeggen dat er tóch een einde aan ISDN gaat komen.

Organisaties die tot nu toe weigerden om hun telefonieoplossing te upgraden, zullen nu migreren naar VoIP. Niet omdat een verkoper dit adviseert, maar omdat ze er toe gedwongen worden. Een mogelijkheid is 3CX. De PBX van 3CX is een geavanceerde oplossing maar eenvoudig in gebruik. Iedere eindgebruiker of IT-beheerder kan er mee overweg. Klanten die overstappen op VoIP met 3CX, maken probleemloos de transitie.

Meer voordelen

Naast de voordelen van kostenbesparing van VoIP, biedt 3CX méér:

  • Videoconferenties via de browser (WebRTC) – bespaar op reiskosten;
  • Live Chat & Talk – verhoog conversie door live te communiceren met websitebezoekers via chat, spraak of zelfs video;
  • Chat – handel snel zaken af met collega’s… zonder Post-It’s;
  • Eenvoudig te beheren – bespaar tijd bij installatie en configuratie;
  • Betalen per gelijktijdige gesprekken, onbeperkt extensies – 1, 10 of 1.000 toestellen, de prijs blijft gelijk;
  • 3CX werkt met ieder device – gebruik PC, laptop of GSM. Waar en wanneer u maar wilt;

Nu heeft ISDN ons natuurlijk jarenlang geholpen in het bedrijfsleven. Er zijn dan ook gerust een aantal zaken waar we rekening mee moeten houden.

ISDN stopt – om rekening mee te houden

  • Fax – Hoewel fax al bijna niet meer gebruikt wordt, zijn er tóch klanten die niet zonder willen. 3CX helpt met Fax over IP (FoIP);
  • Pinautomaat – Gebruikt uw klant een pinautomaat via ISDN? Denk dan aan mobiel pinnen, draadloos pinnen of PoIP (Pinnen over IP);
  • Alarm – ISDN is in veel gevallen de verbinding met de meldkamer. Geen ISDN is geen actie vanuit de meldkamer.  Realiseer ook wat dit betekent voor de verzekering. Zelfs een gateway oplossing is voor verzekeraars niet altijd voldoende.  Kijk naar meldkamerabonnementen waarbij de doormelding over IP gaat;
  • Frankeermachine – Veel frankeermachines vereisen een inbelverbinding. Houd hier dus rekening mee;
  • Intercom – Een VoIP intercom is de perfecte vervanger voor de “oude” intercom;

Informeer uw klanten van tevoren. Wees niet bang dat uw boodschap over verandering vervelend is. Uw klant zal het op prijs stellen dat u hem helpt met iets dat niet te voorkomen is.