Het jaar 2017 was voor 3CX een belangrijk jaar. We zagen veel mooie ontwikkelingen op het gebied van software, waaronder het feit dat de cloud een steeds belangrijkere factor speelt in het dagelijks leven. Maar ook de lancering van 3CX’s nieuwe software die zorgt voor het makkelijke gebruik van de 3CX UC solution is iets om met trots op terug te kijken.

Het is tijd om vooruit te kijken. 2018 is inmiddels drie maanden oud, maar wat kun je precies verwachten van ons? Welke richting gaan we als bedrijf op? Om te beginnen worden meer en meer communicatietools geïntegreerd in samengevoegde platforms. Hierdoor wordt het mogelijk voor gebruikers om telefoons, chats, informatie en geïntegreerde CRM’s via een interface te gebruiken.

IP-telefonie

Verder gaat er dit jaar een verandering plaatsvinden, want IP-telefonie gaat zich verder ontplooien. Hierdoor wordt telefonie mogelijk op datanetwerken en ontstaat de mogelijkheid om de voorheen traditioneel gescheiden werelden van spraak en data samen te voegen. KPN heeft aangekondigd om voor september 2019 te stoppen met ISDN. Deze overstap naar IP-telefonie is niet alleen een technische verbetering, maar biedt ook mogelijkheden voor bedrijven om telefoniekosten te reduceren, dure telecomproviders los te laten en hun business proces een nieuwe boost te geven. Bij laatstgenoemde aspect is verbetering van de service naar klanten een groot winstpunt. Maar ook de onderlinge communicatie bij een bedrijf gaat erop vooruit.

Een vooruitblik

Een snelle markt als de onze heeft een grote flexibiliteit nodig voor wat betreft ondersteunende tools op het gebied van communicatie. Ook dit jaar stijgt de vraag naar schaalbare oplossingen
voor eindgebruikers.

Andere eindgebruikers, namelijk IT-afdelingen van bedrijven, moeten zich op grote issues gaan focussen, zoals beveiliging en het implementeren van GDPR. Het updaten van je communicatie infrastructuur is zonde van je tijd en kost veel geld. Daarnaast moeten bedrijven zich realiseren dat privé communicatiemiddelen ook zakelijk gebruikt worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan
WhatsApp. Deze trend gaat zich in de toekomst verder ontwikkelen.

Verder krijgt de consument een belangrijkere rol op het gebied van innovaties. De ervaringen van de gebruiker is de drijvende kracht achter innovatieve producten en oplossingen. Vereisten en vragen van zowel werknemers als consument beïnvloeden de toekomstige ontwikkelingen. Jij bepaalt de toekomst.

3CX in 2018

Uiteraard hebben wij van 3CX grote plannen en ambities voor dit jaar. Inmiddels zijn we hard aan het werk om deze ambities werkelijkheid te laten worden. De digitalisering van bedrijven en de toename van mobiele apparaten buiten interne netwerken zijn een grote uitdaging voor organisaties. Vooral de veiligheid en de controle op hun communicatie zijn belangrijke aspecten, evenals de vraag naar flexibele en easy-to- use communicatietools. 3CX ondersteunt bedrijven van elk formaat of branche en is constant bezig de juiste balans te vinden tussen veiligheid, efficiëntie, flexibiliteit en gebruiksgemak. Met het vernieuwde programma hebben 3CX-partners nog meer mogelijkheden.

Ter aanvulling van onze eigen seminars en online webinars hebben we wekelijkse live demo’s aan ons trainingsportfolio toegevoegd. Verder gaat 3CX verder met het sluiten van partnerships met telecommunicatieleveranciers en distributiepartners. Met deze strategische samenwerkingen kunnen wij onze stempel wereldwijd nog beter drukken, terwijl we veelal lokaal opereren.

Kortom, u gaat nog veel van ons horen dit jaar.