Mobiliteit in zakelijke communicatie wordt steeds belangrijker.Mobiliteit in zakelijke communicatie wordt steeds belangrijker. De wereld verandert en de manier van werken ook. 3CX staat op het punt om het Mobile First Tijdperk in te voeren.

Mobiliteit geeft bedrijven een nieuwe flexibiliteit waardoor ze hun locale zakelijke communicatie kunnen herzien en kunnen afstemmen op de trend van een flexibelere werkruimte. Verder verbetert mobiliteit virtuele samenwerking zonder gebonden te zijn aan vaste kantoorlocaties. Deze nieuwe vrijheid brengt voordelen voor zowel organisaties als werknemers met als resultaat betere prestaties, lagere kosten, hogere efficiëntie en een gelukkiger personeelsbestand.

Maar hoe zit het nou eigenlijk met alle voordelen rondom mobiliteit? Ten eerste kunnen bedrijven veel verwachten van mobility, variërend van het hoge potentieel om kosten te besparen tot de verhoging van de efficiëntie als gevolg van betere workflows en efficiëntere verkoop- en serviceprestaties.

Daarnaast maakt mobiliteit communicatie en samenwerking op wereldwijd niveau mogelijk zonder dat er extra kosten aan verbonden zijn voor reizen, het opzetten van een op hardware gebaseerde infrastructuur of het binden van professionals. Medewerkers uit heel de wereld zijn bijvoorbeeld beschikbaar onder hetzelfde telefoonnummer, ongeacht of ze nu op kantoor zijn, thuis, op de luchthaven of op de locatie van een zakelijke partner of klant. De wereld verandert en de manier van werken ook. Traditionele patronen van waar en hoe te werken zijn aan het veranderen – gedreven door de millennials / digital natives en hun vraag naar flexibelere werkpatronen om een beter evenwicht tussen werk en privé te bereiken.

Maar hoe kijken wij, 3CX, hier tegenaan? Wij merken dat de grenzen tussen het persoonlijke leven en de werkruimte vervagen door de overlapping van werk- en privétijd, locatie en apparaten die voor beide werelden worden gebruikt – mobiliteit bevordert deze trend en wordt daarom een ​​hoeksteen van echte Integrated en Unified Communications.

We staan op het punt om het ‘Mobile First Era’ in te voeren. Dit maakt mobile devices tot het premium communicatieapparaat, waardoor op de desktop gerichte oplossingen naar de achtergrond worden gedreven. Daarom ligt onze focus vooral op het ontwikkelen van meer flexibele oplossingen die voldoen aan de vereisten van de eindgebruiker.

De nabije toekomst zal grote veranderingen laten zien als het gaat om mobiele communicatie. Zo zullen er meer betrouwbare en efficiënte mobiele apparaten. Deze zullen net zo veilig zijn als de desktopapparaten. Dit vereist strikte naleving van interne beveiligingsnormen, maar ook naleving van een toenemend aantal wetten en voorschriften met betrekking tot gegevensbescherming.

Er moeten natuurlijk organisaties zijn die hierin het voortouw nemen. Wie zijn dat? Als eerste is dat de werknemer zelf. De grootste externe driver voor mobiliteit is de demografische verschuiving, wat resulteert in een grotere vraag van gebruikers met betrekking tot waar, wanneer en hoe ze werken. Als gevolg verwachten we dat de markt veel meer user centric wordt als het gaat om de ontwikkeling van toekomstige innovaties.

Daarnaast zullen mobiele operators met elkaar concurreren om stabiele netwerken met een hoge bandbreedte te bieden. Hierdoor zorgen ze ervoor dat mobiele medewerkers altijd beschikbaar zijn via een oproep, chat of videoconferentie. Verder zullen de toekomstige ‘marktleiders’ in de ICT-business de nodige middelen, vaardigheden en hulpmiddelen bieden om te voldoen aan de individuele zakelijke vereisten. Deze vereisten kunnen sterk verschillen tussen de ene organisatie en de andere: het gaat dus echt om het vergroten van flexibiliteit en efficiëntie.