Stel, jouw klant vraagt om een oplossing. Hij moet 24/7 kunnen bellen en gebeld worden. Als pbx specialist kan jij hem daarin ondersteunen. Je denkt zelfs met hem mee. Je brengt in kaart waar hij niet over heeft nagedacht. Zaken die zijn security en serviceniveau naar een hoger plan tillen. Denk bijvoorbeeld aan:

WebMeeting

  • Verbeterd klantcontact via face2face gesprekken;
  • Besparen op reiskosten;
  • Educatie via webinars (tot wel 250 participanten);
  • Snellere afhandeling van support tickets via schermovername;

CRM integratie

  • Weten wie er belt nog voordat de lijn wordt aangenomen;
  • Zien wat er speelt bij de gesprekspartner;
  • Sneller bellen via Click2call;

Gespreksopname

  • Terugluisteren van gesprekken voor kwaliteitsdoeleinden;
  • Voldoen aan juridische verplichtingen;

Geavanceerde call monitoring

  • Wallboard voor realtime management;
  • Wachtrij statistieken;
  • Meeluisteren, influisteren en inbreken op gesprekken;

Al deze functies zijn beschikbaar bij 3CX PRO. Jouw klant begrijpt nu precies waarom hij voor jou kiest. Toch zijn we er nog niet. Er zijn zaken waar klanten doorgaans niet naar op zoek zijn. Toch moeten deze prioriteit hebben. Denk aan security.

Security tips

Het is prachtig wanneer de klant volledig “up and running” is. Totdat hij je op een maandag belt. Vragen over gesprekken in het weekend…..naar servicenummers in Cuba!

We hebben nu eenmaal te maken met VoIP, internet en mensen met slechte intenties. Iets waar we ons bewust van moeten zijn.

Informeer je klant hoe jullie samen een veilige oplossing bouwen:

  1. Bescherm de admin interface met een sterk wachtwoord;
  2. Gebruik unieke en sterke wachtwoorden voor de toestellen;
  3. Denk vanaf begin af aan na over de implementatie van VoIP security;
  4. Houd waar mogelijk, systemen gescheiden;
  5. Voorkomen verbinding met onbetrouwbare netwerken;
  6. Gebruik een IDS;
  7. Monitor netwerk activiteit;
  8. Schakel onnodige activiteiten van het OS uit;
  9. Houd de OS up to date;
  10. Houd de toestellen up to date;

Je levert dus niet alleen een reeks features en benefits. Je voorkomt óók een hoop ellende. Klanten zullen je eeuwig dankbaar zijn.