Verlaag uw telecomkosten met een IP-telefooncentrale!Nu de lonen minder hard stijgen dan verwacht, zullen consumenten minder geld uitgeven, waardoor bedrijven goed moeten nadenken hoe zij hun geld besteden. Dit is het ideale moment om grote schoonmaak te houden en op zoek te gaan naar de zaken die van uw winst snoepen. Uw telefooncentrale is een goed beginpunt.

Als uw bedrijf nog steeds gebruikmaakt van een traditioneel systeem, verspilt u daarmee mogelijk een aardig bedrag. Het is het overwegen waard over te stappen op een telefooncentrale op softwarebasis, en wel om de volgende redenen:

Meer waar voor uw geld

IP-telefooncentrales op softwarebasis bieden meer robuuste mogelijkheden voor de helft van de kosten van een traditioneel systeem. Daarbij kunt u denken aan tal van UC-functies zoals softphones, aanwezigheid en webconferenties. Omdat software wordt gecodeerd, niet gebouwd, kunnen leveranciers van een IP-telefooncentrale hun product verder ontwikkelen en voorzien van nieuwe functies en updates. Dit in tegenstelling tot uw verouderde analoge systeem, waarbij u de volledige server moet vervangen als u nieuwe functionaliteit wilt toevoegen; een duur en tijdrovend proces, dat uiteindelijk een negatieve invloed heeft op het concurrentievermogen van uw bedrijf.

Lagere kosten voor langeafstandsgesprekken

Een telefooncentrale op softwarebasis kan uw bedrijf helpen gesprekskosten en reiskosten te verlagen. Naarmate bedrijven groeien en meer vestigingen krijgen, kan het lastig en duur worden om met elkaar in verbinding te blijven via een traditioneel telefoonsysteem. IP-telefooncentrales benutten de voordelen van VoIP-providers (zoals SIP-trunking) en kunnen daardoor leiden tot flinke besparingen op gesprekskosten. Met een IP-telefooncentrale kunnen werknemers in verschillende kantoren eenvoudig met elkaar communiceren via een brug die de twee afzonderlijke telefooncentrales op softwarebasis met elkaar verbindt. Met andere woorden: via uw bestaande internetverbinding kunt u gratis bellen tussen kantoren. Ook gesprekken via internet zijn veel goedkoper dan gesprekken via traditionele systemen.

Lagere reiskosten

Met de huidige concurrentie is het ontwikkelen van een sterke, duurzame band met klanten, leveranciers en collega’s belangrijker dan ooit. Dat gaat het beste via persoonlijke interactie, face to face. Als uw kantoor nog steeds een verouderde telefooncentrale gebruikt, gaat een groot deel van uw geld waarschijnlijk op aan vliegtickets of onderhoud van uw bedrijfswagens. Als u overstapt op een softwaresysteem, hoeft u niet langer te reizen om de persoonlijke band goed te houden, dankzij de functie voor webconferenties. Dankzij WebRTC-technologie, waarmee video- en spraakcommunicatie kunnen plaatsvinden via een internetbrowser, kunt u een webvergadering houden met een klant aan de andere kant van de wereld, zonder uw kantoor te hoeven verlaten..

Het is duidelijk dat een telefooncentrale op softwarebasis uw bedrijf kan helpen geld te besparen en effectiever te werken.