Omnichannel voor de beste klantbelevingKlanten willen tegenwoordig keuzevrijheid. Vrijheid om zelf te bepalen via welk kanaal zij willen communiceren. Spraak, sms, e-mail, social media, chat, etc. Blijf uw klanten op de beste manier bedienen. Maak plaats voor een omnichannel omgeving voor de ultieme klantervaring.

Integratie van deze kanalen is sleutel tot het succes. Stelt u zich eens voor, een klant neemt contact met u op via chat. U wijst hem op zijn probleem en u stuurt hem de link met de oplossing. Een paar maanden later doet zich hetzelfde probleem voor. Maar nu belt de klant naar de servicedesk… met een collega. Zonder integratie ziet deze collega niet dat dit probleem eerder via chat is opgelost. Frustrerend voor de klant én voor uw collega.

Welkom Omnichannel

In een omnichannel omgeving is het niet noodzakelijk om alle kanalen beschikbaar te hebben. Het is wel zaak om ervoor te zorgen dat deze volledig met elkaar integreren. Hierdoor kunnen klanten communiceren via verschillende kanalen. De medewerker heeft altijd de hele geschiedenis bij de hand.

Omnichannel is net zo waardevol voor sales als voor service. Een prospect bekijkt een product op uw site. Bespreekt iets via chat en verdwijnt vervolgens weer. Een aantal weken later bezoekt hij uw site opnieuw voor een offerte. U weet waar deze klant oorspronkelijk in geïnteresseerd was. U kunt uw aanbod aanpassen op wat er destijds in de chat is besproken.

Het verschil tussen Multichannel & Omnichannel

Multichannel biedt verschillende kanalen voor communicatie, maar deze hoeven nog niet geïntegreerd te zijn. Bij Omnichannel zijn alle kanalen met elkaar verbonden. Dit zorgt voor een naadloze user experience. Agents hebben toegang tot een volledige historie, chat/gespreksgeschiedenis, contactgegevens en nog veel meer.

3CX Call Center Software

3CX biedt geavanceerde call center functies voor een omnichannel omgeving. Maximaliseer productiviteit en verhoog de klantenservice. Verkoop, support en CRM, allemaal in één handig platform: Unified Communications. Met 3CX Live Chat & Talk plugin is de agent in staat om te chatten, bellen en videogesprekken te voeren… naadloos, in realtime. Niets houdt jouw organisatie nog tegen.