Klantbeleving verbeterenIn 2005 publiceerde Procter & Gamble hun onderzoek naar klantbeleving; de “First Moment Of Truth” of FMOT. Dit was een omschrijving van het moment waarop een consument een product op het schap ziet liggen. Uit het onderzoek bleek dat deze binnen 3 tot 7 seconden zijn besluit neemt om wel of niet over te gaan tot aanschaf. Indertijd key focus voor marketeers dus.

Bijna 15 jaar later is klantbeleving sterk veranderd. Informatie, meningen en reviews over producten en diensten liggen voor het oprapen. Dit heeft het belang van FMOT gedecimeerd aangezien de mening tegenwoordig in een eerder stadium wordt gevormd. Daarom introduceerde Jim Lecinski (MD Sales bij Google) in 2011 de term “Zero Moment Of Truth” of ZMOT. Dit is de fase waarin de klant zijn aankoopbeslissing begint te vormen door kennis op te doen en te vergelijken.

Optimale klantbeleving bij ZMOT

In de ZMOT schieten consumenten heen en weer van site naar site, op zoek naar informatie. Weet u de consument in deze fase niet te vangen, dan bent u hem kwijt. Informeer uw websitebezoekers op de juiste manier en zorg ervoor dat u laagdrempelig bereikbaar bent. Hopen dat de klant uw telefoonnummer draait of een mail stuurt is niet meer van deze tijd.

Via 3CX Live Chat & Talk kan iedere websitebezoeker eenvoudig chatberichten sturen. Reageer live of vang berichten offline op om later te reageren. Is chat niet genoeg? Dan kunnen websitebezoekers met een druk op de knop contact opnemen met een medewerker. Met hetzelfde gemak start u of de websitebezoeker zelfs een videogesprek. Nog nooit was klantbeleving zo krachtig.

Voordelen:

  • De 3CX Live Chat & Talk plugin is gratis beschikbaar voor iedere 3CX PBX
  • Onbeperkt gebruikers, zonder extra aanschaf- of abonnementskosten – bespaar honderden euro’s per jaar
  • Websitebezoekers kunnen gratis contact met u opnemen zonder extra hardware, software of drivers
  • Een chat kan kosteloos worden geüpgrade naar een audio- of videogesprek via WebRTC
  • Benut ieder contactmoment, ook tijdens “out of office hours”
  • Help websitebezoekers met vinden wat zij zoeken
  • Converteer meer bezoekers naar leads
  • Alle communicatie is zichtbaar voor iedere medewerker
  • Eenvoudig te installeren op WordPress- of andere websites
  • In te richten naar eigen voorkeur
  • Voldoet aan AVG wetgeving, geen trackers, cookies of persoonlijke informatie wordt opgeslagen

Wat zou een betere klantbeleving voor uw organisatie betekenen?