Welke alternatieve PBX-software is beschikbaar?

Een IP PBX of VoIP-telefooncentrale vervangt traditionele systemen. Medewerkers krijgen een extensie toegewezen en kunnen gebruikmaken van tal van handige functies, zoals oproepen doorverbinden naar collega’s en deelnemen aan videoconferenties. Alle oproepen worden in gegevenspakketten over het datanetwerk gestuurd in plaats van over het traditionele telefoonnetwerk. Met een VoIP-gateway kunt u bestaande telefoonlijnen aansluiten op de IP-telefooncentrale en bellen en gebeld worden via de normale PSTN-lijn.

Alternatieve providers van PBX-software op SIP-basis

De markt voor VoIP PBX-software groeit. Alternatieve providers van SIP-telefonie zijn onder andere:

  • Asterisk®* – Een open-source framework op basis van Linux voor het creëren van communicatiesystemen.

  • 8×8®* – Een hosted oplossing. U zit vast aan de SIP-trunks en tarieven van de provider.

  • Avaya®* – Een van de grootste leveranciers van een hosted telefooncentrale en lokale oplossing. Het is een eigen systeem, maar u bent beperkt in de keuze van uw IP-telefoons en apparatuur.

  • Vonage®* – Biedt geïntegreerde oplossingen voor unified communications, contactcenters en programmeerbare communicatie via Nexmo®*, hun eigen Vonage® API-platform.

  • Nextiva®* – Nextiva biedt virtuele telefooncentrales voor kleine bedrijven waarmee u kunt bellen en conferenties kunt houden.

  • Zoom®* – Biedt een videoconferentieservice voor vergaderingen, webinars en online training.

Houd er bij het vergelijken van providers van PBX-software rekening mee dat niet alle providers eigenaar zijn van het volledige systeem. Veel nieuwkomers bieden ‘bouwpakketten’ die gebruikmaken van de technologie van een ander platform. Daardoor kunt u in het geval van problemen van het kastje naar de muur gestuurd worden in uw zoektocht naar een oplossing. 3CX is eigenaar van de volledige PBX-software. Dat betekent dat problemen snel en efficiënt kunnen worden opgelost, met minimale downtime en verstoring.

U vindt een uitgebreide lijst van IP PBX-software in de softwaredirectory op Software Advice.

Dit moet u weten over open-source alternatieven

open-source alternatieven

Er zijn tal van open-source alternatieven beschikbaar. Het is echter belangrijk te onthouden dat u met een Asterix-platform of vergelijkbaar problemen kunt ervaren die van invloed zijn op de gebruikerservaring en bruikbaarheid:

  • Interfaces zijn onpraktisch en lastig te navigeren.

  • Hulpmiddelen voor provisionering zijn zeer beperkt of ontbreken.

  • Commerciële en technische ondersteuning is beperkt of ontbreekt.

  • Functiesets worden niet bepaald door de marktvraag, maar door de behoeften van de personen die bijdragen aan de code.

  • Door een zwakke beveiliging staat uw systeem bloot aan aanvallen.

PBX-software op basis van open standaarden is veiliger en betrouwbaarder dan een open-source oplossing. U kunt de oplossing nog altijd aanpassen aan uw wensen, maar zonder het risico dat dat problemen oplevert.

3CX is marktleider op het gebied van communicatie op basis van open standaarden. Voeg uw eigen IP-telefoons toe, ontwikkel uw eigen CRM-sjablonen en houd de controle over uw installatie, maar profiteer van de veiligheid van een toonaangevende PBX.

Waarom PBX-software van 3CX?

3CX is een complete en geavanceerde softwarematige zakelijke telefooncentrale die bedrijven meer voordelen biedt dan de concurrentie:

  • Betaalbaar: 3CX werkt met vaste prijzen op basis van het aantal gelijktijdige gesprekken, zonder extra kosten. Elimineer onnodige externe lijnen en verlaag de kosten met wel 70% vergeleken met andere PBX-oplossingen en zelfs VoIP-serviceproviders.

  • Eenvoudig te configureren: 3CX wordt geïntegreerd met uw bestaande telefoonlijnen, serverinfrastructuur en SIP-telefoons, zodat uw medewerkers kunnen blijven werken met hun vertrouwde apparatuur.

  • Vereenvoudigt thuiswerken: met native mobiele apps en softphones kunnen gebruikers altijd en overal verbinding maken met hun kantoorextensie, oproepen ontvangen en zelf bellen.

  • Compleet communicatiesysteem: met 3CX kunt u niet alleen bellen, maar ook conferenties opzetten, gebruikmaken van instant messaging en live chatten.

  • Geavanceerde functionaliteit: 3CX PRO biedt een complete set callcenterfuncties, zoals gesprekken opnemen, wallboards, digitale receptionisten en geavanceerde strategieën voor wachtrijen.

Meer lezen

*De genoemde handelsmerken zijn geen onderdeel van 3CX, haar producten of websites. De eigenaren van deze handelsmerken zijn niet de bron van de hier gepromote producten/services en sponsoren of onderschrijven deze niet. Alle product- en bedrijfsnamen zijn handelsmerken™ of geregistreerde® handelsmerken van hun respectieve houders. Gebruik ervan houdt geen verbintenis of onderschrijving ervan in.