Met een goede UC-oplossing kunt u kosten besparen, tijd besparen en de productiviteit van medewerkers verhogenHoe bespaar ik kosten, bespaar ik tijd en verhoog ik toch de productiviteit van mijn medewerkers? Dat zijn volgens 3CX de belangrijkste uitdagingen van IT-managers en bedrijfseigenaren als het aankomt op bedrijfscommunicatie. Een beetje UC-oplossing zou in staat moeten zijn om alle drie te doen. Zonder compromis.

Wanneer organisaties op zoek gaan naar een nieuwe VoIP telefoniesysteem, zijn ze niet meer puur op zoek naar simpele connectiviteit. Zij kijken ook naar wat een IP PBX-vendor nog meer aan waarde kan toevoegen; welke features zijn beschikbaar om de dagelijkse bedrijfsprocessen te vereenvoudigen? En hoe zijn de medewerkers productiever en deze processen efficiënter te maken? De rol van de IP PBX-vendor is om effectieve tools te leveren voor samenwerking en mobility, en dat tegelijkertijd stroomlijnen en integreren met de meer traditionele vormen van communicatie, denk bijvoorbeeld aan features als Presence en fax to e-mail.

Als het aankomt op bedrijfscommunicatie zijn de belangrijkste uitdagingen van IT-managers en bedrijfseigenaren kosten besparen, tijd besparen en de productiviteit van medewerkers verhogen. Wij vinden dat een beetje UC-oplossing alle drie moet kunnen doen, zonder compromis. Vanaf het begin heeft 3CX de in prijs meest competitieve UC-oplossing in de markt geleverd, waarbij we continu de pricing en licensing updaten zodat we onze klanten nog beter van dienst zijn. Als vendor die zich concentreert op innovatie zijn we constant ons product aan het ontwikkelen met twee focusgebieden. De eerste is de installatie, de in gebruik name en het management van het VoIP-systeem steeds verder te vereenvoudigen. Dit betekent dat de uren die besteed zouden worden aan hinderlijke en moeilijk te managen communicatieoplossingen anders en beter gebruikt kunnen worden, terwijl 3CX taken automatiseert. Denk daarbij aan onze Cloud PBX configuratie wizard PBX Express.

Ons tweede focusgebied is het introduceren van de nieuwste technologieën en features om het zakelijk leven van medewerkers zo eenvoudig en productief mogelijk te maken. Als voorbeeld: 3CX was de eerste die geïntegreerd WebRTC videoconferencing aanbood met zijn PBX. We luisteren daarnaast ook goed naar onze partners en klanten: wat verwachten zij van een innovatieve communicatieoplossing? We zijn begonnen als een software PBX voor Windows. Omdat we hoorden dat veel klanten en partners meerdere manieren van deployment wensten, hebben we 3CX ook als Linux- en Cloud-oplossing beschikbaar gemaakt.

Hoe helpt 3CX organisaties om succesvoller te zijn? Door gemak van installatie en beheer waardoor systeembeheerders en ICT-managers hun tijd kunnen besteden aan andere projecten in plaats van reactief beheer. Dat kunnen projecten zijn die gericht zijn op productiviteitsverhoging en tegelijkertijd bespaart het geld. En twee door features te leveren die zorgen voor een betere communicatie met klanten en collega’s en die zorgen dat medewerkers vanaf elke locatie productief zijn: thuis, in de trein, in een café, net als op kantoor. Samenwerken – of collaboration – is eenvoudiger met functionaliteit als videoconferencing, whiteboard, polling, screensharing en meer. Vergaderen en werken met 3CX kan echt een productiviteitsverbetering betekenen ten opzichte van een face to face meeting. En niet te vergeten: medewerkers kunnen eenvoudig connecten met collega’s op afstand of klanten met een click op een button. Heel simpel gezegd: 3CX zorgt dat bedrijven kosten kunnen besparen op de telecomrekening en op PBX-onderhoud, en kan daarnaast de opbrengsten boosten door productiviteitstoename, betere communicatie en beter gestroomlijnde bedrijfsprocessen.