Integreer pbx met crm voor verbeterde resultatenDagelijks worden honderden telefoongesprekken gevoerd. Ieder gesprek is mogelijk een opdracht of de oplossing voor een probleem. Deze gesprekken zijn de basis van jouw bedrijf en de sleutel tot succes. Aan het hoofd van deze gesprekken staat de telefooncentrale. Deze zorgt ervoor dat de inkomende gesprekken aan de juiste personen worden gekoppeld. Optimale service en de beste klantbeleving tot gevolg.

Laten we uitgaan van een scenario waarin bovenstaande allemaal op orde is. Iedere beller komt altijd bij de juiste persoon terecht. De afgesproken SLA’s worden ruim gehaald, fantastisch gedaan! Wat kunnen we dan nog doen om het bedrijfsproces verder te verbeteren?

Processen optimaliseren – voor medewerkers én voor klanten

Stelt je eens voor! Bij ieder inkomend gesprek is alle data voor handen,… nog vóórdat de lijn is aangenomen. De financiële afdeling van een klant belt. Debiteurenbeheer heeft de factuur al in beeld nog voordat de vraag is gesteld. Of een klant belt voor afdeling verkoop. De verkoper kan direct even vragen naar de status van die ene offerte.

Hoe kan dit? Het antwoord is CRM integratie. Deze koppelt de telefooncentrale aan het CRM systeem. Betere service door meer informatie en snellere afhandeling. Niet alleen mooi voor de voor de klant, ook medewerkers hebben hier baat bij. Nooit meer een telefoonnummer intikken door click2call. Wil de medewerker weten hoe het gesprek van zijn collega is verlopen? Dan kan hij even het gesprek terugluisteren.

CRM integratie is het beste middel om tevredenheid van klant en medewerker te verhogen. Bespaar tijd en geld met een oplossing die standaard in 3CX beschikbaar is.

De integratie is natuurlijk maar een begin. Om de kwaliteit van de service te monitoren biedt 3CX een krachtige rapportage tool. Hiermee zijn rapporten in te richten naar eigen voorkeur, frequentie, type gebruiker, KPI’s etc. De cijfers zijn natuurlijk noodzakelijk voor bijsturing en verbetering.

Start snel en eenvoudig met het optimaliseren van jouw processen. Bespaar tijd en geld. Focus op zaken waar je goed in bent. Dát is pas optimale service en de beste klantbeleving.