Wat is DID – Direct Inward Dialing?

DIDDirect Inward Dialing (in Europa ook wel  genoemd) is een optie die aangeboden wordt door telefoonmaatschappijen voor gebruik in combinatie met het PBX-systeem van de klanten. Daarbij wijst de telefoonmaatschappij een reeks nummers toe die aan één of meer telefoonlijnen zijn gekoppeld.

Het doel is dat een bedrijf elke medewerker een persoonlijk nummer kan geven zonder dat daar een aparte telefoonlijn voor nodig is. Op die manier kan het telefoonverkeer veel gemakkelijker worden gesplitst en beheerd.

Een vereiste voor DID is dat u een ISDN- of digitale lijn aanschaft en aan de telefoonmaatschappij een aantal nummers vraagt. Vervolgens moet u apparatuur aanschaffen die DID ondersteunt en die bestaat uit BRI-, E1- of T1-kaarten of -gateways.

1 jaar gratis! Selecteer gewenste installatie:

Lokaal geïnstalleerd

op Linux op een mini-pc van $200 of als VM

ISO downloaden

Lokaal geïnstalleerd

op Windows als VM

Configuratiebestand downloaden

In de cloud

in uw Google-, Amazon- of Azure-account

Neem de PBX Express