Veel organisaties gebruiken nog steeds desktop-telefoons en dat terwijl alles mogelijk is met een smartphone.Het blijft bijzonder: terwijl we in zakelijke communicatie genoeg hebben aan één mobile device, willen nog steeds heel veel organisaties bureautoestellen gebruiken bij hun VoIP-systeem. 3CX denkt dat de toekomst mobiel is en sorteert daar op voor met uitgebreide mobility functionaliteiten in het 3CX Phone System.

Veel organisaties gebruiken nog steeds desktop-telefoons en dat terwijl alles mogelijk is met een smartphone. Er is in de markt nog altijd terughoudendheid om mobiele oplossingen te integreren, met name door bedrijven die bang zijn voor verlies van controle over de prestaties en de communicatiestromen van het personeel. Daarnaast is het zo dat hoe meer apparaten buiten een bedrijfsnetwerk worden gebruikt, hoe moeilijker het wordt om ze te bedienen en te beveiligen. Dit zijn belangrijke factoren in het proces naar mobiliteit. Bovendien vereist de overstap naar smartphone een zeker vorm van acceptatie onder het personeel – wat een uitdaging kan zijn voor bedrijven met personeel dat niet geboren is in het digitale tijdperk.

Daarnaast gaan chats en video de zakelijke communicatiewereld veroveren – webgebaseerde videoconferenties zijn nu ook beschikbaar voor mobiele apparaten, zonder plug-ins of extra installaties. En als laatst is de cloud een van de belangrijkste drijfveren voor de verschuiving van desktop-gecentreerde naar mobiele oplossingen die een eenvoudig en flexibel beheer van op software gebaseerde communicatie- en samenwerkingssystemen mogelijk maken.

3CX denkt dat de belangrijkste reden voor het aanhoudend gebruik van het bureautoestel gewoonte is. 3CX is een innovator en een disrupter. We zijn eraan gewend dat de ontwikkelingen en adoptie in het grote deel van de markt altijd langzamer gaan dan wij op voorhand denken. Dat betekent dat telefonie zoals we dat nu kennen met smart-, hard- en softphones naast elkaar voorlopig blijft bestaan. Want mensen veranderen niet zo snel. De gebruiker wil echter wel keus hebben tussen nieuwe en oude technologie; de gemiddelde werknemer is zich zeer bewust van de nieuwe mogelijkheden en wil die ook gebruiken, maar zonder de oude dingen te willen opgeven. Daar willen ze flexibiliteit in hebben. Tussen drie en vijf jaar is voor gebruikers videocommunicatie vanzelfsprekend. Hetzelfde geldt voor communiceren via de browser. En uiteindelijk gaan we volledig naar mobiel, daar zijn we van overtuigd.