3CX is de WhatsApp van de PBX-sectorWhatsApp heeft nooit geïnvesteerd in reclame, is disruptief, gratis en toch is het gigantisch. Hoewel er verschillen zijn, ziet 3CX zichzelf graag als de WhatsApp van de PBX-wereld;

3CX is geen WhatsApp en we zullen dat ook nooit worden. Toch zijn er gelijkenissen. WhatsApps alomtegenwoordigheid, toegankelijkheid en de manier waarop het de communicatiemogelijkheden van mensen compleet heeft veranderd, maakt dat we ons willen spiegelen aan WhatsApp. Het bedrijf zag een kans om iets neer te zetten met beschikbare technologie voordat een ander dat deed; WiFi en 3G maakten het mogelijk voor mensen om gratis met elkaar te communiceren, en WhatsApp schakelde zo de SMS-kosten uit. De dienst bleek met name nuttig in het verbinden van mensen die via verschillende platformen en over lange afstanden wilden communiceren. Deze barrières werden geslecht, waardoor betere communicatie mogelijk werd en personen dichter bij elkaar gebracht werden.

In feite is dit precies wat wij met 3CX willen bereiken: barrières doorbreken, connecties creëren, samenwerking verbeteren en betere zakelijke relaties bouwen.

En net als WhatsApp zit het in het DNA van 3CX om disruptief te zijn. Kijk naar onze Free PBX Edition en PBX Express. Vanaf de geboorte van 3CX hebben we Windows-gebruikers voorzien van een IP PBX voor Windows die daarvoor nog niet bestond. Daarbij hebben we er altijd van genoten om lawaai te maken in de markt. We willen dingen anders doen, de zaken anders aanpakken dan de rest. Er is geen andere IP Telefooncentrale vendor die het zo makkelijk maakt om een volledig functionele PBX in de Cloud up & running te hebben in slechts enkele minuten. Dit maakt dat ook 3CX – net als WhatsApp – een innovator is in de Communicatie Industrie.