38% van de bellers verwacht dat uw medewerkers de context van hun vraag begrijpen. Ongeveer 73% verwacht ook nog dat bedrijven hun unieke behoeften begrijpen. Daarom blijft de klantervaring de belangrijkste differentiator tussen u en uw concurrenten. Hoe beter de ervaring, hoe waarschijnlijker dat een klant trouw blijft aan uw merk.

Een positieve ervaring is meer dan alleen maar inkomende gesprekken beantwoorden.

Het lijkt alsof klanten verwachten dat uw medewerkers gedachten kunnen lezen. In werkelijkheid heeft u uw klantinzichten waarschijnlijk opgeslagen in uw customer relationship management (CRM) systeem.

Blijft u even aan de lijn terwijl ik uw gegevens bekijk

Uw agenten vertrouwen waarschijnlijk al op CRM om belangrijke informatie vast te leggen. Er is doorgaans enige vertraging terwijl ze zoeken naar het klantendossier. "Blijft u even aan de lijn" zijn woorden die drukke klanten kunnen irriteren. Dit beïnvloedt de rest van het gesprek en haalt de tevredenheidscijfers omlaag.

Dankzij 3CX CRM-integratie worden inkomende gesprekken direct met de CRM database gecontroleerd en de relevante gegevens verschijnen direct op het scherm van de medewerker. Door dit proces te automatiseren, zorgt u ervoor dat uw medewerkers de juiste informatie bij de hand hebben. Uw bellers worden niet meer gevraagd om gegevens te herhalen!

Onbekende beller? Automatisch contact aanmaken

Bij een onbekend nummer kan 3CX het aanmaken van een nieuw record automatiseren. Na bevestiging dat het nummer niet in uw CRM-systeem bestaat, verschijnt het scherm contact aanmaken van 3CX automatisch in beeld. Eventuele bekende informatie zoals het telefoonnummer is vooraf ingevuld. Door dit proces te automatiseren, raken gegevens nooit verloren en worden niet vergeten zoals bij een handmatige handeling.

Denk aan social media, website, live chat en video kanalen

Hoewel telefonie nog steeds het belangrijkste kanaal is voor veel klanten, geven anderen de voorkeur aan alternatieven als live chat op de website, Facebook Messenger, WhatsApp of zelfs videobellen (daarom zijn ze inbegrepen in 3CX!).

Het is belangrijk om de gegevens van deze interacties vast te leggen. Met de integraties van 3CX kunt u chatgesprekken van Live Chat, Facebook Messenger, WhatsApp en SMS bijhouden. Zo blijft het klantendossier up-to-date. Op deze manier kan uw bedrijf elke klant en hun voorkeuren beter 'kennen'.

Gratis 3CX CRM-integratie

Het integreren van CRM met uw contactcenter kan ingewikkeld en kostbaar zijn - maar niet wanneer u kiest voor 3CX.

3CX ontwikkelt en onderhoudt kosteloos de integraties voor 10 van de meest populaire CRM-systemen.

       

  

En zelfs als uw CRM niet op de lijst staat, kunt u waarschijnlijk 3CX nog steeds integreren met behulp van de meegeleverde REST API.

Klaar om te beginnen. Lees hier meer!