3cx SPA3000

madness007

Free User
Lid geworden
9 okt 2021
Berichten
18
Hallo,
Ik ben nieuw met 3cx.
Ik heb een fresh install van 3cx met een smartphone en laptop.
de bedoeling is dat ik deze toestellen kan gebruiken om naar buiten te bellen via mijn analoge pstn lijn.
Ik heb een linksys SPA3000. Ik heb me al sufgezocht hoe ik 3cx en de SPA3000 kan laten werken. maar ik geraak er niet.
de volgende stappen heb ik al geprobeerd:
in 3cx heb ik een user "110" aangemaakt.
daarnaast heb ik een gateway aangemaakt met het ip van de SPA3000
maar zelfs hier loop ik al vast.
in de gateway instellingen vraagt 3cx bij route calls to->Main Trunc No een nummer.
Maar ik kan geen 110 invullen, (het minimum is 4 digits)
daarnaast heb ik een outbound rule toegevoegd met ropute1: generic gateway device.

Tot hier ben ik geraakt, ik weet dat dit niet compleet is maar ik weet niet meer hoe verder.
nog extra info:
3cx IP: 10.0.4.2
SPA3000 IP: 10.0.4.3

SPA3000 config: (de SPA3000 heeft 1(pstn) en 1(telephone-1) aansluiting)
bij pstn line heb ik niets ingesteld voorlopig
bij line 1 hetvolgende:
Proxy: 10.0.4.2

Subscriber info:
display name: SPA3000
Password <password van gateway setting in 3cx>
Auth ID: 10000 (van gateway setting in scx)
User ID: 110
Use Auth ID: [YES]

kan er iemand mij verder helpen aub?
 
Ik stel voor dat je je vraag op het internationale forum zet, want daar zit forumlid "leejor'' die veel van SPAxxxx ATA's weet en mogelijk je vraag wilt beantwoorden.
Let wel dat je een vraag stelt voor een apparaat dat niet door 3CX ondersteund wordt wat mogelijk door medewerkers/forumleden duidelijk wordt gemaakt.
Mocht het nu helemaal niets worden...
 
Ja, dat begrijp ik.
3cx heeft een redelijk duidelijke uitleg voor de SPA3000, alleen zit ik wat vast bij de configuratie in 3cx.
Bedankt voor het snelle antwoord!
 
Als je een VoIP gateway gaat aanmaken kan je bij "Main Trunk No" b.v. het telefoonnummer invullen waarmee je belt of een ander uniek nummer invullen.