2 SIP trunks afhandeling

Erikict

Customer
Lid geworden
30 jan 2022
Berichten
11
Hoi groep,

Het volgende,
Ik heb twee siptrunks
één centralist, ingelogd op een Extensie (ooo)

Wat is de beste manier om voor elke siptrunk zijn eigen forwarding rules per status (voicemails berichten) in te stellen en dat de centralist die calls kan behandelen/oppiken?
Bij de status busy gaat hij bij beiden naar een IVR waar de beller in blijft als "wachtrij" tenzij ze een keuze doen (verbreken, blijven wachten of een voicemail inspreken)

Ik dacht eerst twee extensies te maken met ieder zijn eigen status afhandeling(000 voor de eerste SIP trunk en 001 voor de tweede SIP trunk) dat werkt goed maar maar de tweede extensie blijft unregistered dus moet ik "handmatig" op beschikbaar zetten en dat is dus niet handig.
Verder gaat bij de extensie van de centralist niet de telefoon over als er op extensie 001 een call binnekomt. terwijl beide in dezelfde ring Groep zitten.

Suggesties zijn zeer welkom en alvast bedankt.
 
Hi Erik,

Beide gebruikers zitten in dezelfde ringgroup maar komen beide binnenkomende lijnen ook terecht in deze zelfde ringgroup?
Wat is de reden dat je een onbemande extensie gebruikt om daar een nummer binnen te laten komen?
Als dit is omdat het bijvoorbeeld voor een andere afdeling van het bedrijf is dan zou ik bijvoorbeeld beide nummers naar hun eigen queue te laten lopen en hier de centralist in plaatsen zodat deze kan zien voor welk nummer er bijvoorbeeld gebeld word.
 
thx voor de snelle reactie,

de enige reden voor een onbemande extensie is om de afhandelingen (statussen) voor de voicemails per siptrunk te kunnen doen, ik kan dat niet met een extensie
 
@JosIPVG Heb jij nog iedeen hierover?
 
Hi Erik omschrijf eens precies wat je met de status afhandeling wilt bereiken?
Per status een wisselende audio tape o.i.d?
als de extensie unregistered is dan moet je dus zorgen dat je routeringen plaats vinden in de status die daarmee correspondeert.
Tevens kun je ook de CallFlow designer gebruiken om routeringen aan te maken gebaseerd op tijd en datum en dergelijke.
 
Ik heb twee siptrunks
één centralist,

Elke siptrunk heeft een eigen extension
Beide extensions hebben eigen forwarding rules en de daarbij behorende afhandeling per status.
Beiden extensions hebben een rule bij status available dat na 15 sec doorgeschakeld wordt naar een IVR
Dit werkt allemaal goed en zoals we het willen hebben.
Maar die twee extensions zijn dus onbemand, er is niemand op "ingelogd"

Nu wil ik dat bij de centralist beide calls binnenkomen en dus overgaan op de headset.
en dat de twee extensions geregistreerd dus alive blijven.

Is dit de juiste manier van aanpak?
 

Aan de slag - Beheerders

Forum statistieken

Topics
21.327
Berichten
107.267
Leden
70.492
Nieuwste Lid
diego oyarzun
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.