Hoi groep,
Het volgende,
Ik heb twee siptrunks
één centralist, ingelogd op een Extensie (ooo)
Wat is de beste manier om voor elke siptrunk zijn eigen forwarding rules per status (voicemails berichten) in te stellen en dat de centralist die calls kan behandelen/oppiken?
Bij de status busy gaat hij bij beiden naar een IVR waar de beller in blijft als "wachtrij" tenzij ze een keuze doen (verbreken, blijven wachten of een voicemail inspreken)
Ik dacht eerst twee extensies te maken met ieder zijn eigen status afhandeling(000 voor de eerste SIP trunk en 001 voor de tweede SIP trunk) dat werkt goed maar maar de tweede extensie blijft unregistered dus moet ik "handmatig" op beschikbaar zetten en dat is dus niet handig.
Verder gaat bij de extensie van de centralist niet de telefoon over als er op extensie 001 een call binnekomt. terwijl beide in dezelfde ring Groep zitten.
Suggesties zijn zeer welkom en alvast bedankt.
Het volgende,
Ik heb twee siptrunks
één centralist, ingelogd op een Extensie (ooo)
Wat is de beste manier om voor elke siptrunk zijn eigen forwarding rules per status (voicemails berichten) in te stellen en dat de centralist die calls kan behandelen/oppiken?
Bij de status busy gaat hij bij beiden naar een IVR waar de beller in blijft als "wachtrij" tenzij ze een keuze doen (verbreken, blijven wachten of een voicemail inspreken)
Ik dacht eerst twee extensies te maken met ieder zijn eigen status afhandeling(000 voor de eerste SIP trunk en 001 voor de tweede SIP trunk) dat werkt goed maar maar de tweede extensie blijft unregistered dus moet ik "handmatig" op beschikbaar zetten en dat is dus niet handig.
Verder gaat bij de extensie van de centralist niet de telefoon over als er op extensie 001 een call binnekomt. terwijl beide in dezelfde ring Groep zitten.
Suggesties zijn zeer welkom en alvast bedankt.