- Lid geworden
- 10 feb 2021
- Berichten
- 7
Goedemiddag Allemaal,
Wij hebben bij een klant van ons al enige tijd een raar probleem met een aantal Yealink toestellen. Het probleem is dat na verloop van tijd ze ineens dubbel geregistreerd staan. Vervolgens zijn ze dan wel of niet up-to-date dit maakt verder ook niet uit. In de centrale geeft die aan dat die wel online is maar in het Display staat no service.
De problemen begonnen direct na dat we de toestellen hadden aangeschaft dit had er toen mee toen te maken met dat ze dubbel geregisterd stonden dit hadden we gecheckt via Yealink RPS. Hierna dat we hem verwijderd hadden was het opgelost. Echter niet veel weken later begon het probleem opnieuw. Toen dachten we dat ligt aan de toestellen of extensie. Vervolgens hebben we een factory reset gedaan en de extensie opnieuw aangemaakt. Hierna stond 1 toestel er 3x in onder de zelfde extensie. Na alles nog een keer herstart te hebben werkte het weer.
Vanochtend belde de klant weer dat de 3 toestellen weer niet werkte de vorige keer was in op 4-4-2022 wat de oplossing was is niet bekend want de collega die er toen naar gekeken heeft was op vakantie.
Ik ben zelf inmiddels met dit probleem al dik een half jaar bezig. We hebben alles nagekeken, geupdate, opnieuw ingesteld. Wat voor mij nog als enigste optie open blijft is dat het verkeerd gaat in het netwerk. Want toestellen doen het bij ons wel op kantoor en bij de klant regelmatig niet. Ze hebben ook nog andere Yealink toestellen die geven ook wel is problemen maar de nieuwe geleverde Yealink T54 geven steeds de problemen. Ik heb de beheerder van hun netwerk al is gebeld die geeft aan dat het niet aan hun lag. Ik zoek dus informatie of een manier om er nu achter te komen wat er nu fout gaat.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Wij hebben bij een klant van ons al enige tijd een raar probleem met een aantal Yealink toestellen. Het probleem is dat na verloop van tijd ze ineens dubbel geregistreerd staan. Vervolgens zijn ze dan wel of niet up-to-date dit maakt verder ook niet uit. In de centrale geeft die aan dat die wel online is maar in het Display staat no service.
De problemen begonnen direct na dat we de toestellen hadden aangeschaft dit had er toen mee toen te maken met dat ze dubbel geregisterd stonden dit hadden we gecheckt via Yealink RPS. Hierna dat we hem verwijderd hadden was het opgelost. Echter niet veel weken later begon het probleem opnieuw. Toen dachten we dat ligt aan de toestellen of extensie. Vervolgens hebben we een factory reset gedaan en de extensie opnieuw aangemaakt. Hierna stond 1 toestel er 3x in onder de zelfde extensie. Na alles nog een keer herstart te hebben werkte het weer.
Vanochtend belde de klant weer dat de 3 toestellen weer niet werkte de vorige keer was in op 4-4-2022 wat de oplossing was is niet bekend want de collega die er toen naar gekeken heeft was op vakantie.
Ik ben zelf inmiddels met dit probleem al dik een half jaar bezig. We hebben alles nagekeken, geupdate, opnieuw ingesteld. Wat voor mij nog als enigste optie open blijft is dat het verkeerd gaat in het netwerk. Want toestellen doen het bij ons wel op kantoor en bij de klant regelmatig niet. Ze hebben ook nog andere Yealink toestellen die geven ook wel is problemen maar de nieuwe geleverde Yealink T54 geven steeds de problemen. Ik heb de beheerder van hun netwerk al is gebeld die geeft aan dat het niet aan hun lag. Ik zoek dus informatie of een manier om er nu achter te komen wat er nu fout gaat.
Alvast bedankt voor het meedenken!