Queue ring toestel over laten gaan met Round Robin

Dennis Marchetti

Silver Partner
Lid geworden
3 jun 2022
Berichten
5
Beste,

We zijn al een tijd gebruiker van een 3CX omgeving.
We gebruiken dit voor onze support afdeling. Voorheen gebruikte we de queue met de polling strategy voor ring all.
Hier hadden we een toestel (flex) en de users die zijn toegevoegd. Door de flex toestel ging hier altijd een rinkel af van het toestel. Zodat dit werd getriggerd dat er een toestel af ging.

Momenteel zijn we omgeschakeld naar de queue met polling strategy Round Robin.
Nu kan het flex toestel niet gebruikt worden, want daar zit niemand achter. Eigenlijk willen we wel een trigger dat er inkomend telefoontje gaat.
Deze gaat nu bij de user alleen over en volgt zo zijn routering via de queue.

Is er een mogelijkheid om het losse toestel te gebruiken als signaal van de queue voor inkomende oproepen?
 
Goedemiddag Dennis, helaas is dit niet mogelijk volgens mij.
Als de medewerkers die 3cx app for windows gebruiken is het wel mogelijk om bij een inkomende call de pop up hiervoor Focus te nemen op het scherm.
 
  • Like
Reacties: PatrickO_3CX
Goedemiddag Dennis, helaas is dit niet mogelijk volgens mij.
Als de medewerkers die 3cx app for windows gebruiken is het wel mogelijk om bij een inkomende call de pop up hiervoor Focus te nemen op het scherm.
Dank je wel voor je reactie.

De optie van de pop-up Focus is inderdaad bekend. We werkte nog met de V16 op windows client. We zijn reeds over naar de Native client waar we nu de optie ook gebruiken van de Focus op nemen.
Het is daarom jammer dat een los flex toestel niet mee kan in de optie Round Robin die alleen zorgt voor de notificatie ringtoon als trigger.

Bedankt in ieder geval.
 
Misschien een hele slechte workaround maar je zou "ring my mobile simultanously" aan kunnen zetten bij iedereen van de support queue naar dat ene toestel?
Dus bijvoorbeeld 100 is het toestel die je continue wilt laten rinkelen, 100 voer je bij iedereen in als Mobile number en zet Ring My Mobile aan. Wel vervelend als je intern gebeld wordt dat dat toestel ook over gaat maar het is een manier :)
 
  • Like
Reacties: PatrickO_3CX
Misschien een hele slechte workaround maar je zou "ring my mobile simultanously" aan kunnen zetten bij iedereen van de support queue naar dat ene toestel?
Dus bijvoorbeeld 100 is het toestel die je continue wilt laten rinkelen, 100 voer je bij iedereen in als Mobile number en zet Ring My Mobile aan. Wel vervelend als je intern gebeld wordt dat dat toestel ook over gaat maar het is een manier :)
Beste,

Dank voor de reactie.
Ben gelijk even wezen kijken en inderdaad, als workaround het flextoestel bij de medewerkers er in gezet onder mobile number en wordt hierdoor getriggerd.
Dank voor de tip.
 
  • Like
Reacties: PatrickO_3CX
Mag ik in het algemeen hieraan toevoegen dat er best nog wel redelijk wat van dit soort 'simpele' functies missen in 3CX? Ik vind dat 3CX de laatste tijd de focus wel heel erg legt op allerlei 'extra's' en dan bedoel ik bijvoorbeeld de integratie met Teams, het integreren van chat, facebook, een heel helpdesk-systeem komt eraan....
Terwijl er op het gebied van 'simpele' telefonie toch nog best wel wat handigheidjes missen.

We zijn verder wel tevreden met 3CX hoor, hebben er een boel gebruikers op, werkt allemaal goed, geen rare storingen et cetera. Dus geen kritiek, maar misschien wel de suggestie aan 3CX om toch ook in de basis nog eens te kijken wat daar nog aan verbeterd of toegevoegd kan worden :)
 
Mag ik in het algemeen hieraan toevoegen dat er best nog wel redelijk wat van dit soort 'simpele' functies missen in 3CX? Ik vind dat 3CX de laatste tijd de focus wel heel erg legt op allerlei 'extra's' en dan bedoel ik bijvoorbeeld de integratie met Teams, het integreren van chat, facebook, een heel helpdesk-systeem komt eraan....
Terwijl er op het gebied van 'simpele' telefonie toch nog best wel wat handigheidjes missen.

We zijn verder wel tevreden met 3CX hoor, hebben er een boel gebruikers op, werkt allemaal goed, geen rare storingen et cetera. Dus geen kritiek, maar misschien wel de suggestie aan 3CX om toch ook in de basis nog eens te kijken wat daar nog aan verbeterd of toegevoegd kan worden :)
Klopt ja heb je wel gelijk in je mist een aantal basis functie maar 3CX heeft wel meer functies die een hoop andere centrales niet hebben + het is heel overzichtelijk een hoop andere oplossingen hebben dit ook niet.
 

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Forum statistieken

Topics
21.254
Berichten
106.868
Leden
70.407
Nieuwste Lid
c.emiliano
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.