Outbound +31 0031 problemen

AlexanderSchmid

Customer
Lid geworden
21 nov 2022
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel 3CX aan het testen om te kijken of we alle centrales gaan omzetten van Yeastar naar 3CX.
Ik heb een probleem met de Outbound op onze centrale en wil uitsluiten of dit aan de trunk van een leverancier ligt (Telador) of gewoon een instelling die niet goed staat?
Uitbellen en gebeld worden lukt maar zodra ik een nummer uit de oproepenhistorie terug wil bellen komt het gesprek niet tot stand.
Ik vermoed, en weet (bijna) zeker dat het met de outbound rule te maken heeft.
Alles al geprobeerd met +31 of 0031 alles leeg laten etc.
Op de trunk bij onze provider kan ik enkel kiezen of een nummer met +31 of aleen met 31 wordt getoond. Beide opties al getest maar zonder positief resultaat.
Als foutmelding krijg ik deze mail binnen:

Call or Registration to 003131652xxxxxx@(Ln.10000@Telador) failed.
Duidelijk te zien dat door deze outbound rule 0031 nogmaals voor het nummer geplaatst wordt en daarom niet tot stand kan komen.
Vul ik alleen +31 in dan werkt het ook niet?
Ik zou het echt geweldig vinden als dit vervelende probleem opgelost kan worden, ben er al dagen mee bezig, alvast hartelijk dank!

Schermafbeelding 2022-11-21 om 20.52.11.png
Schermafbeelding 2022-11-21 om 20.53.51.png
Uitbellen
 
Goedemiddag Alexander,

Heb je het ook al zonder strip digits en zonder prepend te doen?
dan ga je namelijk gewoon met 316XXXXXXX naar buiten
 
Hallo Jos,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb echt alles geprobeerd maar krijg het alleen werkend zoals op afbeelding 2.
Dan krijg ik echter wel onderstaande foutmelding per mail binnen.Snap niet wat er misgaat?
Ik heb bij zowel settings als trunk instellingen Convert Inbound caller ID to e164 number format in en uitgeschakeld maar dit geeft ook geen postitief resultaat. Zou het toch aan de trunk van de provider liggen?

Schermafbeelding 2022-11-22 140151.jpg
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-11-22 141242.jpg
    Schermafbeelding 2022-11-22 141242.jpg
    157,8 KB · Weergaven: 18
  • Schermafbeelding 2022-11-22 141314.jpg
    Schermafbeelding 2022-11-22 141314.jpg
    160,2 KB · Weergaven: 20
  • Schermafbeelding 2022-11-22 141403.jpg
    Schermafbeelding 2022-11-22 141403.jpg
    123 KB · Weergaven: 19
Goedemorgen,

Wat je zou kunnen doen is logging aanzetten en hier een pcap uit halen om met wireshark te kijken wat je nu echt daadwerkelijk naar buiten stuurt in de verschillende scenarios.
Hieruit kun je herlijden wat je aan moet passen om met het juiste nummer format naar buiten te gaan.
Ik heb helaas totaal geen ervaring met Telador trunks.
"Ik heb bij zowel settings als trunk instellingen Convert Inbound caller ID to e164 number format in en uitgeschakeld maar dit geeft ook geen postitief resultaat. Zou het toch aan de trunk van de provider liggen?" het inbound gedeelte doet alleen inbound zoals de naam aan geeft , ik begreep dat dit om uitgaande calls ging?
Hoe worden de calls aangegeven als format als je een call gemist hebt?
 
Goedemiddag Alexander,


Als je wilt kan ik je wel even helpen met je trunk.
Telador is ook een leverancier van mij en zij hebben een manual met de trunk instellingen.
misschien lastig om dit via het forum heen en weer te blijven chatten.

vind je het goed als ik contact met je opneem en je telefonisch verder help.
testen en aanpassen van instellingen gaat dan ook wat sneller dan op het forum berichten heen en weer sturen.
mochten we iets nodig hebben van Telador kan ik ze ook direct even bellen.

als je wilt mag je je contactgegevens sturen naar [email protected]


met vriendelijke groet,
Micael
 
E164 Processing settings
Vinkje aan bij Process E164 Numers.
Vinkje uit bij Remove if same Country? Aangezien je een prepend doet van +31
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag Alexander,


Als je wilt kan ik je wel even helpen met je trunk.
Telador is ook een leverancier van mij en zij hebben een manual met de trunk instellingen.
misschien lastig om dit via het forum heen en weer te blijven chatten.

vind je het goed als ik contact met je opneem en je telefonisch verder help.
testen en aanpassen van instellingen gaat dan ook wat sneller dan op het forum berichten heen en weer sturen.
mochten we iets nodig hebben van Telador kan ik ze ook direct even bellen.

als je wilt mag je je contactgegevens sturen naar [email protected]


met vriendelijke groet,
Micael
Bedankt iedereen voor jullie reacties!
Probleem is opgelost mede door de inzet van Michael van Titan Telecom waarvoor erg bedankt!
Outbound rule was een lastige i.c.m. Telador trunk maar gelukkig werkt het nu.

Groet,
Alexander
 

Aan de slag - Beheerders

Forum statistieken

Topics
21.292
Berichten
107.050
Leden
70.450
Nieuwste Lid
IT Dept
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.