Inbound Rules vraagje

Arne

Free User
Lid geworden
17 sep 2022
Berichten
1
Hallo iedereen,

Momenteel hebben we een SIP-trunk met 2 DID's
De ene doet dienst als algemeen nummer, de andere zou dienst moeten doen als privé (noodnummer)
Ik heb ons algemeen DID laten routen naar ons hoofd IVR menu, hier op deze screen te zien.
En geprobeerd om het ander nummer (noodnummer) een inbound rule toe te wijzen, te zien op deze screen hier
Maar allebeide DID's komen uit op het hooft IVR menu...

Wat zie ik hier over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Gesprekken komen binnen op de buitenlijnen, en je eigen doorkiesnummer zal worden gecheck met wat je hebt ingegeven.

Let op, dit moet dus exact kloppen, om herkent te worden.
Bijvoorbeeld komt je doorkiesnummer binnen als:
31102345678 of 0102345678 of 102345678 ? het MOET dus exact kloppen om gezien te worden.

Wat je zou kunnen doen is een * gebruiken, vul bijvoorbeeld DID in als:
*102345678
Op deze manier is het niet zo interesant wat er voor de 1 staat, en zal alles worden geaccepteerd, als de laatste cijfers maar wel kloppen.

Dus zou je als voorbeeld deze DID's kunnen hebben:
*102345678 Hoofdnummer
*109123456 Privé nummer
Als de nummers niet worden herkend, valt het terug naar wat je hebt ingesteld op de SIP-Trunk.
Wel herkend, dan volgt het wat je hebt ingesteld bij de 'Inbound Rules' op de DID.
 

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Forum statistieken

Topics
21.255
Berichten
106.870
Leden
70.412
Nieuwste Lid
slemke
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.