Extra beveiliging toestellen op STUN

GeovanniJejanan

Titanium Partner
Advanced Certified
Lid geworden
12 apr 2023
Berichten
2
Goedemorgen,
Dit is mijn eerste 'Topic' en hoop dat ik geen dubbel topic aanmaak in dit geval.

Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is binnen 3CX om een extra beveiliging (bv op WAN IP basis) in te stellen voor toestellen die via STUN verbonden zijn,
Idealiter zou zijn dat ik bijvoorbeeld een aantal IP adressen kan opgeven binnen 3CX die verbinding mogen maken via STUN of uberhaupt toestellen mogen aanmelden.

Het idee er achter is dat we zonder het plaatsen van een SBC (voor één toestel) toch een device (dan wel via STUN) kunnen registreren. Door het whitelisten van één of meerdere IP adressen
in 3CX kunnen slechts deze adressen gebruik maken van een device en sluiten we direct andere aanmeld pogingen uit.

Ik weet dat er in 3CX een dergelijke mogelijkheid bestaat voor het management console, vandaar de vraag die ik stel aangaande devices.

Alvast bedankt voor het meedenken en reageren.
Mvg,
Geovanni Jejanan
 
Dit regel je in je firewall die je er tussen hebt staan. (neem ik aan)
Of eventueel in iptables in het geval van een debian 3CX centrale.

Andere optie is een 3CX router phone bijv Snom D862 daar is de SBC ingebouwd. Maar ook dan acht ik een firewall tussen je fysieke toestel en internet noodzakelijk
 
Dit regel je in je firewall die je er tussen hebt staan. (neem ik aan)
Of eventueel in iptables in het geval van een debian 3CX centrale.

Andere optie is een 3CX router phone bijv Snom D862 daar is de SBC ingebouwd. Maar ook dan acht ik een firewall tussen je fysieke toestel en internet noodzakelijk
Bedankt voor je reactie. Wat je zegt klopt, dergelijke regels dienen ook in de FW gezet te worden. Het was meer een vraag of er binnen 3CX nog een dergelijke optie was (wat ik me niet kan herinneren overigens) wat ik eventueel mis.
Toch bedankt in iedergeval, ik zal bij deze het topic sluiten.
 
De suggestie van @RJansen was een goede. De Snom D862 (of D865) hebben een ingebouwde SBC wat de noodzaak voor een afzonderlijke SBC weg neemt. Werkt snel, netjes en veilig. Is dit nog opportuun? Ik kan je wellicht helpen aan een sample van zo een toestel. Mvg, Bas
 

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Forum statistieken

Topics
21.133
Berichten
106.330
Leden
70.214
Nieuwste Lid
Tommy72
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.