ervaringen gezocht

Sander

Lid geworden
7 mei 2021
Berichten
1
Hallo iedereen,

wij zijn een belgische zorginstelling voor personen met een mentale/fysieke beperking.
op dit moment hebben wij de klassieke voip/IP dect telefonie met alarmserver (panic button).
ik ben momenteel research aan het doen naar Voice over WIFI / alarm servers.

Is er iemand die 3CX gebruikt in combinatie met VoWIFI en alarmserver in grotere omgevingen?
indien ja, wat is jullie ervaring? (roaming/koppeling alarmserver enz;....)

Alvast bedankt.
 
Hallo Sander,

Ik heb bij een mediumgrote klant de Grandstream WP820 (http://www.grandstream.com/products/ip-voice-telephony/wifi-cordless/product/wp820) in gebruik in combinatie met een on-premise 3CX en unifi AP draadloos netwerk.
Hoewel de WP820 niet 'out-of-the-box' officieel compatibel is met 3CX werkt dit betrekkelijk goed. Veel is uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van je WiFi en het roamen tussen de verschillende AP.
In uw geval zou ik ook eens een kijkje nemen bij SNOM. Hun DECT-oplossingen zijn - mits goed geplaatst - veel stabieler en goedkoper dan een voice over Wifi.
Bijvoorbeeld de M-series (https://www.snom.com/en/ip-phones/m-series/workplace-mobility/) hebben allemaal een rode panic-knop bovenaan de headset.
Wil je meer info of een vrijblijvende prijsindicatie, geef dan maar een seintje.
 
Hi @Sander,

VoWifi biedt een voordeel (1 netwerk te beheren voor zowel voice als data) maar Wifi is eigenlijk niet gemaakt voor Voice. Packet Loss, Jitter en Latency bij data voelt niemand als een probleem. Maar een hapering bij voice is funest.

Ik adviseer in deze om toch te kijken naar DECT. Zeker bij gebruik zorginstelling waar noodfuncties een belangrijke rol spelen. Snom werkt heel goed samen met 3CX en vult de 3CX functionaliteiten goed aan. Kijk even naar 3CX PRO of Enterprise en de combinatie met Snom M900 zenders en Snom M90 handsets.
 
  • Like
Reacties: Nick Galea
Koppeling inderdaad maken met SNOM M900 en dan de handsets uit de M-reeks.

Dat zijn zeer robuuste toestellen en met SNOM Beacons zijn ze nu ook naar lokalisatie serieuze stappen aan het zetten.

Bereik van die M-dect stations is echt immens goed, en in Multi-Cell zeer gemakkelijk te configureren ook.
 
  • Like
Reacties: Nick Galea

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Geen leden online nu

Forum statistieken

Topics
21.298
Berichten
107.100
Leden
70.460
Nieuwste Lid
wilson medina
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.