Doorverbinden na ruggespraak lukt niet

greon

Customer
Lid geworden
27 dec 2022
Berichten
4
Als ik een extern telefoontje binnenkrijg en moet doorverbinden naar een collega, dan kies ik voor het icoon Doorverbinden (pijl naar boven wijzend), kies de betreffende collega, kies vervolgens voor ruggespraak en als ik akkoord heb van de collega kies ik opnieuw voor Doorverbinden (dubbele gekruiste pijl naar rechts wijzend). Na ruggespraak is het icoon voor Doorverbinden dus veranderd van een enkele pijl die naar boven wijst in een dubbele pijl die naar rechts wijst. Althans zo hoort te zijn. Zie ook bijlage.

Op mijn smartphone (Samsung A40) gebeurt dat laatste niet meer. Het Doorverbinden-icoon verandert niet meer en blijft een enkele pijl die naar boven wijst. Daardoor kan ik de collega met wie ik net ruggespraak heb gepleegd niet meer doorverbinden met de externe beller. Van dit probleem ondervind ik inmiddels al een paar weken hinder. Mijn collega's hebben hier geen last van.

In de Apps-instellingen van mijn telefoon kan ik niets vreemds vinden. Alle benodigde machtigingen staan ingeschakeld. Ook in de instelllingen van de 3CX-app kan ik niets vreemds vinden. Ook het inschakelen van de optie Actief blijven levert geen verbetering.

Wat kan de oorzaak van dit vervelende probleem zijn en hoe kan ik het verhelpen?
 

Bijlagen

  • 3CX doorverbinden 231101.pdf
    89,1 KB · Weergaven: 4
Inmiddels via het internationale forum begrepen dat dit probleem eenvoudig opgelost kan worden. Na ruggenspraak met je collega, dient het symbool met de 2 gekruiste, naar rechts wijzende pijlen te verschijnen. Als dit niet gebeurt en je ziet nog steeds de naar boven wijzende pijl, klik dan op die naar boven wijzende pijl. Kies vervolgens Blind in plaats van Aangekondigd en klik op het Einde gesprek-symbool (rode rondje met doorgestreepte witte hoorn). Daarna verschijnt alsnog het symbool met de 2 gekruiste, naar rechts wijzende pijlen en kun je doorverbinden naar je collega.

Ik heb vernomen dat 3CX dit probleem in een volgende update gaat oplossen.
 
Heb je de rechten in de management console dat je dit mag doen?
 
Ha Paul,
Ik begrijp je opmerking niet. Dat ik wát mag doen? Voor de hierboven vermelde oplossing heb ik geen admin-rechten nodig. Dat kan iedere gebruiker toepassen. Overigens lijkt het probleem opgelost. We ondervinden er geen last meer van.
 
Ha Paul,
Ik begrijp je opmerking niet. Dat ik wát mag doen? Voor de hierboven vermelde oplossing heb ik geen admin-rechten nodig. Dat kan iedere gebruiker toepassen. Overigens lijkt het probleem opgelost. We ondervinden er geen last meer van.
Je hebt in de management console de mogelijkheid om doorverbinden qua rechten uit te zetten bij de gebruiker
Fijn dat het is opgelost!
 

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Geen leden online nu

Forum statistieken

Topics
21.133
Berichten
106.331
Leden
70.215
Nieuwste Lid
Logann
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.