Afmelden van Wachtrij Blokkeren

975b9LXar8Bb5s66

Customer
Lid geworden
10 feb 2021
Berichten
3
Ik heb een volgende setup:
Hoofdnummer >> IVR keuze menu
Keuze 1 > Call Queues [Intro/1x Agent/If no answer> vervolg groep]
Keuze 2 > Call Queues [Intro/1x Agent/If no answer> vervolg groep]
Keuze 3> Call Queues [Intro/1x Agent/If no answer> vervolg groep]

*Men maakt alleen gebruik van de 3CX app op smartphone.
-Nu is het volgende probleem:
> De gebruiker kan zich in de APP "Afmelden van wachtrij bevestigen" waardoor de oproepen dus niet naar hem gaan (uit de wachtrij) maar naar de "no answer"groep.
Dit is dus niet gewenst en de gebruikers doen dit "per ongelijk".

Vraag> Kan ik blokkeren dat gebruikers zicht zelf kunnen afmelden uit de wachtrij? Zodat dit niet meer voor kan komen?
Vraag> Kan ik remote de status zien of een gebruiker zich heeft afgemeld uit de wachtrij?
Vraag> Kan ik de desbetreffende gebruiker zelf weer aanmelden in de wachtrij (buiten dat ik via zijn account dit zou moeten doen)
 
Goedemiddag @975b9LXar8Bb5s66
Hier volgen de antwoorden op uw vragen!

Vraag 1: Verhinderen dat gebruikers zicht zelf kunnen afmelden uit de wachtrij is niet mogelijk (mensen moeten mogelijk onverwachts afwezig zijn op het werk, enz.). Een optie is om het Autoswitch binnen het PBX management console te gebruiken (Extensions > Edit > Forwarding Rules > Auto Switch).
1622040747259.png
Misschien verifiëren met de gebruikers hoe ze de apps gebruiken? Uitloggen uit de wachtrij impliceert een dubbele actie: klikken op het pictogram en vervolgens bevestigen dat u wilt uitloggen...

Vraag 2 & 3: Ja, dit is mogelijk als u een queue manager bent > https://www.3cx.com/docs/pbx-queue-status/
---
Aangezien 3CX is een channel-based bedrijf, kunt u altijd contact opnemen met een van onze partners > https://www.3cx.nl/kopen/reseller-zoeken/
Onze partners hebben 100% 3CX kennis om end-users/klaanten te kunnen assisteren en ondersteunen (ik zie 'Customer' op uw gebruikerslogo)!
 
Beste

Is dit ondertussen mogelijk of komt dit eraan in een volgende release? Ook wij hebben regelmatig het probleem dat de gebruikers zich per ongeluk uitloggen uit de queues. Ze moeten inderdaad een dubbele actie doen, maar ze lezen dit niet en drukken gewoon op ja:)

De auto switch (die nu in de client zit) werkt niet. Als de persoon zich afmeld uit alle queues, daarna zich bijvoorbeeld afwezig plaatst en terug aanwezig, dan blijven ze afgemeld uit de queues.
 
Beheren wie wel of niet mag in/uit te loggen van de wachtrijn. Deze mogelijkheid heb ik nog niet gezien maar is een mooie toevoeging. Post je idee op https://www.3cx.com/community/forums/other-ideas/ wie weet wordt het mee genomen.

Ik zie dat veel mensen dit blog hebben bekeken. Het leeft dus wel. Hoe meer het idee wordt "geliked" hoe meer kans we hebben!
 

Aan de slag - Beheerders

Forum statistieken

Topics
21.293
Berichten
107.061
Leden
70.452
Nieuwste Lid
Cedrick76
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.