3CX Firewall Check gaat fout na upgrade V16 --> V18

avanrossem

Free User
Lid geworden
5 mrt 2021
Berichten
2
Beste allemaal,

vanmiddag hetvolgende uitgevoerd:
3cx v16 volledige backup gemaakt (extr naar backupbestand)
3cx v16 gedeinstalleerd
3cx v18 geinstalleerd en backup daarbij teruggezet.

Alle instellingen lijken goed te staan (terugzetten backup is gelukt) echter werkt het systeem niet. in de firewall-checker van 3cx zie ik nu dit:
ScreenCapture.PNG



Weet iemand hoe dit te fixen? is er in V18 iets aangepast met poorten e.d.? de poorten die genoemd worden (zoals 65476) komen mij niet bekend voor en staan ook niet in mijn router firewall geconfigureerd. die 5060 en 5090 staan wel in de router als gefrowarde porrten. alle hulp welkom.

Andre
 
Het probleem wordt hoogstwaarschijnlijk door je router veroorzaakt.
Ik raad aan om onderstaande link goed door te lezen en de aanbevelingen op te volgen.
 
Het probleem wordt hoogstwaarschijnlijk door je router veroorzaakt.
Ik raad aan om onderstaande link goed door te lezen en de aanbevelingen op te volgen.
Beste Complex1. bedankt voor je reactie. wat ik dan niet kan verklaren is waarom v16 probleemloos werkte, en na de upgrade naar v18 het ineens niet meer werkte. is v18 dan zo anders dat er andere routerinstelingen nodig zijn?
 
V.w.b. de firewall checker is er geen verschil tussen v16 en v18.
Misschien dat er per ongeluk en/of onbedoelde wijzigingen (Router firmware-update, oid) zijn gemaakt, nadat met v16 de firewall checker was uitgevoerd.
Een firewall check doe je m.i. niet dagelijks/wekelijks/maandelijks.
 
Alles duid inderdaad op netwerk problemen waarbij waardes verkeerd staan
Sip ALG is sowieso iets om na te kijken als deze faalt.
Zoals Complex aan geeft kunnen deze wijzigingen zijn gebeurt nadat de firewall checker groen licht heeft gegeven en zijn dus niet duidelijk geweest terwijl 3cx gewoon functioneerde.
 

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Forum statistieken

Topics
21.252
Berichten
106.864
Leden
70.406
Nieuwste Lid
c.emiliano
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.