Yealink firmwares

Rowdy

Bronze Partner
Basic Certified
Lid geworden
3 feb 2021
Berichten
15
Hallo allemaal,

We leverden voorheen vooral toestellen van Fanvil, maar zijn onlangs overgegaan op (meer) Yealink.
Ik heb een vraag over de firmware daarvan.
Neem bijvoorbeeld de T48S, deze heeft de firmware met .188 erin erop staan, en wil graag updaten naar deze versie:
Yealink SIP-T48S66.83.188.966.85.0.5Yealink T48S FW: Maintenance release

Maar mijn T33G wilde van van een .188 naar een andere .188 gaan. In 3CX stond daar keurig bij vermeld 'only for Benelux customers' en er was ook een firmware met .0. erin, die je dus kon kiezen als je blijkbaar niet in de Benelux woont (heb ik helaas even niet de screenshot van).

Hetzelfde geldt ook voor de DECT-toestellen.

Voor zover ik weet, slaat de .188. in het versienummer erop dat het firmware is die is aangepast door Lydis (Nederlandse distribiteur) en dat zij daar onder andere de Nederlandse taal aan hebben toegevoegd.
Bij een DECT-handset heb ik het uiteindelijk eens voor elkaar gekregen, met hulp van Atis, om bij Lydis een bepaalde firmware te krijgen omdat ik op een bepaald moment nieuwe handsets had, die niet konden koppelen aan de basis met een oudere firmware erop. En automatisch upgraden ging toen niet en de standaard firmware werd niet geaccepteerd door de basis - die wilde per se firmware met .188. erin hebben


Lang verhaal kort:
Hoe zit dit nu precies? Kan ik de T48S update zoals 3CX nu voorstelt, of verlies in dan de Nederlandse taal op het toestel?
 
  • Like
Reacties: Taigar19
Ja Lydis is een van de eerste yealink distributeurs en controleert de nederlandse firmware. Dit om "grey imports" te vookomen neem ik aan. Goed voor Lydis een beetje onhandig voor ons omdat we dus speciale nederlandse firmware moeten testen een er dus ook echt verschillende versies zijn (vaak oudere). Afspraak is dat Lydis dit zelf doet en ook de support levert.

Als je echt Nederlandse firmware wilt hebben moet je dus by Lydis zijn en ook voor de support. Wij houden dit zelf niet bij. Volgens mij kunnen de meeste nederlanders een telefoon in het engels bedienen. Als dat zo is voor jou gebruikers blijf dan gewoon bij de engelse "global" firmware.
 
Rowdy neem even contact op met onze collega Gerhard Weijkamp. Wij hebben de T33G hier draaien op internationale firmware en werd direct geprovisioned. Hij kan je wellicht even helpen. [email protected] of bel even. Cheers
 
Omwille van dat monopolie van Lydis zijn wij full overgestapt naar SNOM.. Werkt goed, NL standaard erin en geen problemen met die language packs en firmwares die elke keer voor problemen zorgen.
 
Hallo allen,

De Lydis firmware is ons al jaren een doorn in het oog. Wij hebben een aantal problemen met deze firmware:
a) Ik heb niet het idee dat Yealink firmwares met dezelfde snelheid voor NL wordt aangeboden wat mogelijk tot security issues kan leiden.
b) Het bestellen van Yealink producten in het buitenland (b.v. HeadOn in Oostenrijk) is vaak incl. verzendkosten veel goedkoper dan een NL versie kopen.

We zijn daarom een git repository begonnen om zelf NL languages aan te bieden die eenvoudig in ELKE firmware te kunnen laden.


Iedereen die hier een bijdrage aan wil leveren is van harte welkom. Pull requests worden zsm meegenomen. Maak vooral issues aan in github zodat deze reposity zo goed mogelijk wordt.
 
Wij gebruikte ook bij heel veel klanten de Lydis Firmware op Yealink toestellen. Ook wij hadden veel problemen.
- Telefoons vielen nog wel is uit kwamen ook niet meer terug. Alleen factory reset werkte.
- Firmware versie liep altijd achter.
- Provisionen werkte niet meer.

Toen hebben we alle toestellen maar gewoon op de normale 3CX versie gezet. Gelukkig hebben we geen klanten die eisen dat het toestel in het Nederlands staat.
 
Hallo allen,

De Lydis firmware is ons al jaren een doorn in het oog. Wij hebben een aantal problemen met deze firmware:
a) Ik heb niet het idee dat Yealink firmwares met dezelfde snelheid voor NL wordt aangeboden wat mogelijk tot security issues kan leiden.
b) Het bestellen van Yealink producten in het buitenland (b.v. HeadOn in Oostenrijk) is vaak incl. verzendkosten veel goedkoper dan een NL versie kopen.

We zijn daarom een git repository begonnen om zelf NL languages aan te bieden die eenvoudig in ELKE firmware te kunnen laden.


Iedereen die hier een bijdrage aan wil leveren is van harte welkom. Pull requests worden zsm meegenomen. Maak vooral issues aan in github zodat deze reposity zo goed mogelijk wordt.
Allereerst bedankt voor de moeite om dit mogelijk te maken.

Ik heb een aantal T46S toestellen, staan deze ook op de planning?
Kan ik hier eventueel zelf aan meehelpen?
Of kan het taalbestand hier vandaan gehaald worden: https://dutchyealink.nl/ ?
 
Hi Taigar19,

Ik heb een python script om de vertalingen te genereren ("Telefoonboek" is hetzelfde op een T48S dan op een T46S). Ik ga dat dus dit weekend voor je regelen, dan kun je de telefoons provisionen met de taalbestanden. Als je me wat feedback kunt geven op de vertaling dat zou fijn zijn!
 
Hi Taigar19,

Ik heb even een snelle git push gedaan. T46S staat er nu ook bij! Mocht het niet lukken, laat het me dan even weten!
 
  • Like
Reacties: Taigar19
Bedankt!

Ik ga het proberen en laat het weten.
De T46S is volgens mij nog niet EoL, dat staat wel op de git pagina. Of komt dit omdat het een kopie is?
 
Dit is inderdaad een copy-paste foutje. Ik heb het meteen aangepast. Bedankt voor de feedback!
 
  • Like
Reacties: Taigar19
Volgens mij kunnen de meeste nederlanders een telefoon in het engels bedienen.
Nick , leg eens uit waarom je structureel als Nederlander dit soort opmerkingen blijft herhalen ?
Want volgens mij is het helemaal niet relevant of een medewerker dat kan of niet kan.
Als de mogelijkheid er is , moet het ook goed werken .En dan vind ik het een zwakte bod om te roepen dat het allemaal onhandig is . Zorg dat het werkt of haal het eruit , zou een boel ellende schelen . Maar op de eea of andere manier is Nederlands bij jullie bedrijf een No Go , kijk bijvoorbeeld naar de portal, een heleboel talen maar nog steeds geen Nederlands. En dat is op zichzelf wel vreemd bij een bedrijf waarvan de oprichter een Nederlander is :)
een beetje meer chauvinisme zou best mogen ...
Groeten Harry
 
De Yealink firmware werkt prima alleen de Lydis firmware niet.
 

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Geen leden online nu

Forum statistieken

Topics
21.252
Berichten
106.864
Leden
70.406
Nieuwste Lid
c.emiliano
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.