welkomstbericht en doorschakelen

dlanno0

Customer
Lid geworden
6 jan 2022
Berichten
15
Beste,

Ik probeer voor ons bedrijf een simpele configuratie te maken. Ik wil een welkomstbericht (IVR) aanmaken zonder keuze menu . Vervolgens moeten er dan 2 telefoonummers beginnen rikkelen. ( niet gelijktijdig - eerst dect 10 en na 20 sec dect 11)

Het lukt me op mijn welkomstbericht te configureren - maar hij verbind niet door naar de extensie's. Wat doe ik verkeerd?

mijn IVR:

1641470391717.png
1641470480314.png

bij inbound rules staat dit zo geconfigureerd :

1641470330520.png

Kan iemand mij helpen?
 

Bijlagen

  • 1641470458544.png
    1641470458544.png
    20,1 KB · Weergaven: 7
Het ziet er goed uit. Ik zie er niets vreemds aan.
Lukt het wel als je de inbound rules direct naar ext10 laat verwijzen i.p.v. IVR98?
Geeft voor alle zekerheid de inbound rules ook een naam.
 
Bedankt voor je antwoord.
Dat lukt inderdaad wel als ik direct naar bv de 10.
 
Bel eens met b.v. een softphone of deskphone naar IVR98 en kijk of er dan doorgeschakeld wordt naar ext10?
Zet ook voor test de "If no input within seconds:" op 5 seconden.
Ook ben ik benieuwd wat er in de Activity Log staat als je de test heb uitgevoerd.
 
Dit doet hij ook niet.

Hieronder de activity log:

01/07/2022 7:50:03 PM - [CM102001]: Authenticatie mislukt voor AuthFail Recv Req REGISTER from 69.46.28.242:5060 tid=680f.0a468df77d055bc9d62c2170d7814cae.0 Call-ID=mmdlswnybcigktpqhgxfkcyncmtvk REGISTREER slokje:178.62.233.241 SIP/2.0 Via: SIP/2.0/UDP 69.46.28.242;branch=z9hG4bK680f.0a468df77d055bc9d62c2170d7814cae.0 Via: SIP/2.0/UDP 10.6.0.4:6397;ontvangen=52.250.126.72;branch=z9hG4bK118ac984-3293-40a8-bfc0-cce7715460b2;rport=6397 Max-vooruit: 69 Contactpersoon: <sip:[email protected]:6397;spoeling=3814e7cea748054e> Aan: "008"<sip:[email protected]> Van: "008"<sip:[email protected]>;tag=ggdqdyxa Oproep-ID: mmdlswnybcigktpqhgxflmncmtcvkcyfjivplktnmwifwqkmkd CSeq: 2 REGISTREER Verloopt: 3600 Toestaan: UITNODIGEN, BEVESTIGEN, ANNULEREN, OPTIES, BYE, INSCHRIJVEN, MELDEN, VERWIJZEN, INFO, BERICHT Proxy-autorisatie: Digest gebruikersnaam="008",realm="3CXPhoneSystem",nonce="414d535961d88b5b90:1a6b12d5b38d7b4be809859c5ab7804a",response="9e26f61dac015f72c74ddf38df29633e",uri="sip:178.62.gor Ondersteund: 100rel User-agent: PolycomVVX-VVX_401-UA5.4.1.18405 P-hint: uitgaand Inhoud-Lengte: 0
 
Als ik de IVR er van tussen haal, werkt alles perfect.
Zonde om een welkomstboodschap door een gespecialiseerde firma te laten inspreken als het niet werkt...
 
De log file geeft niet weer wat er gebeurd is tijdens de test.
Je hoeft zeer zeker geen gespecialiseerd bedrijf in de arm te nemen om de welkomstboodschap in te laten spreken. Dit kan je zelf ook heel goed.
Probeer het volgende eens:
Zet alles terug zoals je het initieel had, verwijder het audio bestandje uit de IVR en probeer het opnieuw, dus zonder de boodschap te laten horen.
Als het dan wel werkt moet het audiobestandje opnieuw gemaakt worden.
wav, 8kHz, 16 bit, Mono m.b.v. een externe bron of via de record functie van een 3CX extensie. (b.v. zoals het inspreken van een voicemail begroeting)
 
  • Like
Reacties: PatrickO_3CX
Je hebt gelijk. Ik heb 2 audiobestanden gekregen van die firma. Het ene audiobestand waar er achtergrond muziek speelt werkt niet, nochtans zijn ze allebei hetzelfde van audiobestand. ( 8 khz, 16 bit, mono)
Bedankt voor de hulp!
 
  • Like
Reacties: PatrickO_3CX
Je kan altijd nog proberen het door de audio converter te halen van 3cx.
 
Dat veranderd ook niks. Het audio bestand speelt perfect af, maar ik heb ingesteld dat hij na 4 sec automatisch doorverbind naar 2 nummers. En dat doet hij niet.
Het zelfde bestand met zonder achtergrond muziek werkt perfect. Beide bestanden zijn identiek, mono, 16 bit, wav... heel erg vreemd.
 
... en het bestandje is niet groter dan 100Mb?
Als je dat wilt kan je mij het bestandje sturen via PM of Wetransfer, dan kan ik controleren of het bij mij wel werkt.
 
... en het bestandje is niet groter dan 100Mb?
Als je dat wilt kan je mij het bestandje sturen via PM of Wetransfer, dan kan ik controleren of het bij mij wel werkt.
ik heb het bestand doorgestuurt via wetransfer
 
Een IVR gecreëerd, het audio bestandje hier aan toegevoegd, de IVR gebeld en het audio bestandje wordt afgespeeld. Na 1 minuut (zolang duurt het bestandje) wordt doorgeschakeld naar de aangewezen extensie.
Het werkt gewoon. Geen problemen ontdekt.

Wat ik me afvraag, is dit (tekst/muziek) bestandje wel geschikt voor een IVR. Is het niet beter om een Queue te gebruiken, omdat de beller een wacht muziekje van 1 minuut lang moet aanhoren voordat die verder kan?
 
Bedankt voor je uitleg. Maar ik ben een leek hierin. Ik zal eens bekijken wat een queue is :)
 
ik werk met de standaard versie. Dan kan al die opties niet kiezen voor een Queue te maken. Ik zal moeten updaten naar een Pro denk ik.
 
Wil je eens vertellen wat je wilt bereiken, hoe je het wilt opzetten?
Welke situaties of omstandigheden zich voor kunnen doen?
Desnoods per PM, kan ik je misschien op weg helpen.

Een queue is beschikbaar vanaf de Pro versie.
 
@complex1 Je hebt mij al goed geholpen! Ik heb mijn account opgedreven naar een pro versie en alles werkt nu perfect zoals ik het wil! BEDANKT
 
  • Like
Reacties: PatrickO_3CX

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Forum statistieken

Topics
21.254
Berichten
106.868
Leden
70.408
Nieuwste Lid
vonLeitn
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.