Wachtrijen en openingstijden

Jacco

Lid geworden
16 feb 2021
Berichten
1
Hallo allemaal,

Hopelijk heeft iemand de oplossing:

- We zijn normaal open van 09:00 tot 18:00. Daar hebben we een wachtrij voor opgezet met meerdere medewerkers. (als tijdens openingstijden opgezet)
- We zijn open voor noodgevallen van 18:00 tot 21:00 en in het weekend. Daar hebben we een wachtrij voor opgezet met meerdere medewerkers. (als buiten openingstijden opgezet)

We willen nu graag dat tussen 21:00 en 09:00 de telefoontjes altijd direct naar een voicemail gaan ''we zijn op dit moment helaas gesloten''.
Hoe zou ik dit kunnen instellen?

Alvast bedankt.
 
Wat Patrick zegt is de mooie oplossing, maar kan ook 'lastig' zijn als dit het enige is wat je wilt.

Alternatief:
  1. Maak een dummy-extensie aan
  2. Schakel je hoofdnummer overdag (in Office Hours) naar die dummy-extensie
  3. Zet je Office Hours op 9:00-21:00 uur
  4. Zet bij 'Forwarding Rules' van die extensie dat hij altijd direct doorschakelt naar je Hoofdwachtrij
  5. Scroll ietsje naar onder bij 'exceptions' en maak een exception aan met als inkomende CID een sterretje * , dat betekent 'alle nummers' en stel bij tijdstip in van 18:00-21:00 uur en dan dus naar je supportwachtrij.
  6. En stel je normale buiten Office Hours in zoals je dat nu ook al hebt, naar je voicemail

Zo heb je hetzelfde bereikt maar dan zonder Call Flow Designer.
 
Leuk Rowdy. Cheers
 
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.