Videobelscherm / telefoon voor 3CX

Rowdy

Bronze Partner
Basic Certified
Lid geworden
3 feb 2021
Berichten
15
Hallo allemaal,

Het is nog een beetje een niche-markt, maar ik vroeg me af of zoiets als dit:

1656576999851.png

ook beschikbaar is / te maken is voor 3CX. Overigens, dit Lenovo-apparaat staat nog voor 389 op de site maar is al verkrijgbaar voor rond de 100 euro momenteel. Niet erg populair, denk ik :)

Het gaat dan met name om de functionaliteit om te kunnen videobellen.
Dit apparaat zou dan op mensen hun bureau kunnen staan in plaats van een 'normale' telefoon. Gekoppeld met een bluetooth-headset is het dan een prima alternatief daarvoor.
Maar het gaat dus specifiek om te kunnen videobellen via 3CX met andere collega's die de desktop-client op hun pc hebben staan of natuurlijk ook ditzelfde apparaat hebben staan.
Als het apparaat ook 3CX Webmeeting zou doen, zou dat helemaal fijn zijn natuurlijk.

Voordeel van dit apparaat is dan dat het zeer eenvoudig in gebruik is en 'altijd werkt', onafhankelijk van je computer. Er zijn toch nog zeker wel groepen mensen waar dit apparaat fijn voor zou kunnen zijn. En Teams is niet per se een optie. Om daar bijvoorbeeld gebruik te kunnen maken van belgroepen of de integratie met 3CX te gebruiken, heb je best dure Teams Phone System-licentie nodig en dat is zonde. We hadden juist 3CX voor de communicatie.

Voor zover ik het kan bekijken, zijn er aantal opties.
1) Zelfs iets in elkaar knutselen met een (goedkopere) Android-tablet. We zouden dan een gelockte launcher moeten hebben met alleen de 3CX-softphone en 3CX-webmeeting. Maar belangrijkste vraag is dan, of iemand een tablet(houder) weet waardoor het er enigszins zo uit komt die zien als het apparaat uit de foto. Dus dat het niet 'een tablet op een bureau' is, maar toch iets meer van een echt apparaat.
2) Een telefoon met camera-module. Yealink heeft een aantal telefoons in het assortiment met camera of camera-module. Maar de vraag is dan of deze goed werken met 3CX. Kan je dan videobellen met andere collega's die de client gebruiken (Windows, iOS, Android) of werkt het alleen tussen deze zelfde telefoons onderling? Webmeeting zal sowieso niet werken.
3) Een telefoon met camera en Android. Je kunt dan de 3CX-apps installeren en gebruiken op die telefoon. Maar werkt dat een beetje handig en snel?
4) Een ander Android-apparaat met ingebouwde speakers, camera en microfoon. Dus eigenlijk optie 1, maar dan geen tablet met een batterij ed, maar echt een apparaat met een stekker.


Ik heb uiteraard al wat rond zitten kijken en heb wel wat ideeën, maar ik dacht, ik vraag eerst hier even of iemand misschien toevallig al eens iets dergelijks heeft gemaakt of ervaring heeft met bepaalde dingen.
Ook als je slechte ervaring hebt met een bepaald toestel, dan is dat ook welkom. Dan hoef ik die zeker niet aan te schaffen en te proberen.

Ik ben heel benieuwd en alle hulp wordt op prijs gesteld!
 
Goedemiddag Rowdy, de 2de optie die je noemt in je post lijkt mij het beste idee.
De T58W (Pro) van Yealink heeft ondersteuning voor een camera, en ook VP8 of H.264 als video codec, het eerste houdt in dat je ook met iOS en Android clients kan videobellen. H.264 wordt dan weer ondersteund door de V18 Desktop App of webclient (op een browser die H.264 ondersteund).
Zelfs WebMeeting is mogelijk, maar niet officieel ondersteund.
Voor meer informatie kan je contact met ons opnemen.
 
Goedemiddag Rowdy, de 2de optie die je noemt in je post lijkt mij het beste idee.
De T58W (Pro) van Yealink heeft ondersteuning voor een camera, en ook VP8 of H.264 als video codec, het eerste houdt in dat je ook met iOS en Android clients kan videobellen. H.264 wordt dan weer ondersteund door de V18 Desktop App of webclient (op een browser die H.264 ondersteund).
Zelfs WebMeeting is mogelijk, maar niet officieel ondersteund.
Voor meer informatie kan je contact met ons opnemen.

Super, ik heb eentje bij je besteld!
 
  • Like
Reacties: ATIS_Palmiro

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Forum statistieken

Topics
21.254
Berichten
106.869
Leden
70.408
Nieuwste Lid
vonLeitn
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.