Update V16 --> V18 Services Management console wil niet opstarten

Erikict

Customer
Lid geworden
30 jan 2022
Berichten
11
Goedendag,

Ik heb een Update gedaan van V16 naar V18 maar de services Management Console wil niet opstarten,
Als ik inlog via de webpagina(lokaal) krijg ik de error "Server error"
Update heb ik als volgt gedaan: V16 De-install-->Machine herstart-->V18 install(Als administrator)--> IP adres ingevuld--> Full backup V16 bij install gebruikt-->Machine herstart
Alle Services komen op behalve Management console, 3cx Apps maken ook geen connection.
Als ik de services handmatig opstart krijg ik de melding" Fout 1053: De services heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord."
Deze oplossing van windows geprobeerd in de CMD maar noppes: netsh winsock reset en ipconfig / renew

OS: Windows 10 op een Synology VM
Licence : 3cx Professional Annual

Anny thoughts?
 
Laatst bewerkt:
Goedendag,

Ik heb een Update gedaan van V16 naar V18 maar de services Management Console wil niet opstarten,
Als ik inlog via de webpagina(lokaal) krijg ik de error "Server error"
Update heb ik als volgt gedaan: V16 De-install-->Machine herstart-->V18 install(Als administrator)--> IP adres ingevuld--> Full backup V16 bij install gebruikt-->Machine herstart
Alle Services komen op behalve Management console, 3cx Apps maken ook geen connection.
Als ik de services handmatig opstart krijg ik de melding" Fout 1053: De services heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord."
Deze oplossing van windows geprobeerd in de CMD maar noppes: netsh winsock reset en ipconfig / renew

OS: Windows 10 op een Synology VM
Licence : 3cx Professional Annual

Anny thoughts?
Opgelost,
  1. Klik op Start> Uitvoeren en typ regedit.
  2. Zoek ernaar en klik met de rechtermuisknop op de volgende registersubsleutel: KEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control
  3. Wijs Nieuw aan en klik vervolgens op DWORD-waarde. Houd er in het rechterdeelvenster van de register-editor rekening mee dat de nieuwe waarde #1 (de naam van een nieuwe registervermelding) is geselecteerd om te bewerken.
  4. Typ ServicesPipeTimeout om de nieuwe waarde #1 te vervangen en druk vervolgens op Enter.
  5. Klik met de rechtermuisknop op de registervermelding ServicesPipeTimeout die u in stap 3 hebt gemaakt en klik vervolgens op Bewerken. Het dialoogvenster D-WORD-waarde bewerken verschijnt.
  6. Typ 86400000 in het tekstvak Waarde en klik op OK. Dit is in milliseconden die u wilt instellen voor de service. Als u de wachttijd instelt op 86400000, wordt deze ingesteld op 24 uur (86400000 milliseconden).
  7. Herstart de computer.
Windows bulletin
 
  • Like
Reacties: PatrickO_3CX
@Erikict super!

Ook 2 extra suggesties voor andere forum gebruikers om verder te lezen (voor Linux installs), just in case:

Upgrade - Troubleshooting tips
 
Laatst bewerkt:
Beste, Ik heb hetzelfde probleem . Update gedaan naar V18 en ik krijg geen toegang tot de Management console. Heb het stappenplan van de vorige gevolgd en dit helpt niet. Wanneer ik naar het nummer bel van mijn klant krijg ik geen contact of beltoon. Wil dit zeggen dat de klant zijn PBX eruit ligt? Ik werk wel remote en ben niet op locatie bij de klant waar de PBX is geïnstalleerd.

Windows 10
On premise installatie met Intel NUC kit
 
Goedemorgen @TelComm

1/ mbt toegang tot de Mgt console: probeer 2 inlog attempts > forgot password > probeer met het nieuwe password

1646040662541.png

2/ Als u geen toegang krijgt met bovenstaande stappen, of nog steeds problemen ondervindt, dan hebt u 3 opties:
- hier wachten
- nieuwe post in het Engels (voor spoedige reactie) > https://www.3cx.com/community/forums/phone-system-pbx/
- een 3CX partner bellen

> > 3CX support procedures: https://www.3cx.com/support/
 

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Geen leden online nu

Forum statistieken

Topics
21.255
Berichten
106.870
Leden
70.410
Nieuwste Lid
guido.kluck
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.