Ringgroep

4CareTelecom

Gold Partner
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
2
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem. Inkomend gesprek komt in de ringgroep en agent A neemt het gesprek aan. Er komt een 2e gesprek binnen en alle overige toestellen in de RG gaan over. Agent A beëindigd het gesprek en is weer beschikbaar maar het toestel gaat niet over. Er kan met *20* opnieuw een gesprek worden aangenomen maar is er geen simpelere oplossing.

Gr. Fred
 
Je hebt gelijk in dat 3CX bij een RG kijkt naar het moment van binnenkomen van het gesprek. Ben je dan bezet, dan krijg je die oproep niet meer. Er zitten overigens ook geen agents in een RG, een RG heeft leden.

Maar volgens mij zou dit bij een call queue wel gewoon moeten werken zoals jij wilt, dus ik zou omschakelen naar een queue in plaats van een RG. In een queue zitten wel agents ook. Dat werkt echt heel anders.
 
  • Like
Reacties: Nick Galea
Ik moet Rowdy gelijk geven over het gebruik van een wachtrij.
De *20* is inderdaad een optie, u kunt ook het volgende proberen: maak 2 belgroepen met dezelfde gebruikers - na 10,20,...etc seconden laat u de oproep naar de tweede belgroep gaan, en indien nodig naar de eerste. Aarzel niet om dit te controleren met onze technische ondersteuning!
 
Als je als alternatief instelt dat die niet bij iedereen over moet gaan maar regular dan kijkt hij van boven naar beneden... Anders is een Queue veel beter ;)
 
  • Like
Reacties: PatrickO_3CX
bij het gebruik van een ringgroup wordt de flow slechts 1 keer doorlopen daarna zal de ringgroup doorgaan naar "Destination if no answer" met als gevolg dat de beller die zojuist heeft opgehangen niet opnieuw aan de beurt komt. zoals eerder vermeld is een Queue een betere oplossing omdat je daar meer schakel mogelijkheden hebt, bovendien blijft een oproep in de queue rond gaan voor de ingestelde tijd "Maximum Queue Waiting Time" dit houdt in dat de beller die zojuist heeft opgehangen opnieuw aan de beurt kan komen om het gesprek op te pakken, een en ander hangt natuurlijk sterk samen met welke "Ring Strategy" je gebruikt en wat de "Ring Time" en uiteraard hoeveel agenten ingelogd staan in de queue.
*20* is een mooie optie maar heeft als hoofdzakelijk doel als "Call Pickup"
ik hoop dat je hier verder mee kunt anders graag even contact met ons opnemen
 
  • Like
Reacties: Nick Galea
bij het gebruik van een ringgroup wordt de flow slechts 1 keer doorlopen daarna zal de ringgroup doorgaan naar "Destination if no answer" met als gevolg dat de beller die zojuist heeft opgehangen niet opnieuw aan de beurt komt. zoals eerder vermeld is een Queue een betere oplossing omdat je daar meer schakel mogelijkheden hebt, bovendien blijft een oproep in de queue rond gaan voor de ingestelde tijd "Maximum Queue Waiting Time" dit houdt in dat de beller die zojuist heeft opgehangen opnieuw aan de beurt kan komen om het gesprek op te pakken, een en ander hangt natuurlijk sterk samen met welke "Ring Strategy" je gebruikt en wat de "Ring Time" en uiteraard hoeveel agenten ingelogd staan in de queue.
*20* is een mooie optie maar heeft als hoofdzakelijk doel als "Call Pickup"
ik hoop dat je hier verder mee kunt anders graag even contact met ons opnemen
Ehh, dat is toch precies wat ik had gezegd maar dan met meer woorden :)
 
Ik moet Rowdy gelijk geven over het gebruik van een wachtrij.
De *20* is inderdaad een optie, u kunt ook het volgende proberen: maak 2 belgroepen met dezelfde gebruikers - na 10,20,...etc seconden laat u de oproep naar de tweede belgroep gaan, en indien nodig naar de eerste. Aarzel niet om dit te controleren met onze technische ondersteuning!
Dit is een leuk alternatief maar je krijgt veel gemiste oproepen en loop forming, Maar kun je gebruiken bij een standaard licentie
 

Aan de slag - Beheerders

Forum statistieken

Topics
21.294
Berichten
107.081
Leden
70.457
Nieuwste Lid
JULIEN BISMUTH
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.