Extensie blijft op beschikbar staan

Grizzly076

Customer
Lid geworden
2 jun 2023
Berichten
9
Hi,

Binnen de PWA hebben sommige collega's last dat ze op beschikbaar blijven staan wanneer ze hun pc afsluiten, deze collega's hebben geen 3CX app op hun telefoon staan. Nu weten we dat je dit kunt regelen door bij Phone Provisioning "enable Push notifications" uit te zetten. Maar als je dat doet krijgt de gebruiker binnen Chrome natuurlijk geen pop-up meer dat ze gebeld worden als de PWA niet open hebben staan.

Is er een mogelijk om dit binnen onze organisatie door te pushen zonder dat elke gebruiker elke dag zichzelf op "afwezig" moeten zetten en gewoon niet meer geregistreerd zijn wanneer ze de pc afsluiten?
 
Gebruiker kan wel zelf instellen wanneer de status automatisch op aanwezig word ingesteld. En buiten deze tijden springt de status op afwezig.
Inloggen als gebruiker ->instellingen-> doorschakelingen-> status wijzigen. Vinkje status automatisch instellen op beschikbaar tijdens kantoor uren
Of wellicht hebben ze dit al ingesteld waardoor de status op aanwezig blijft staan?
 
Hi @RJansen & @ATIS_Bas

Ik heb deze methode ook geprobeerd maar werkt helaas ook niet . Buiten de kantoortijden die zijn aangegeven en de gebruiker heeft zijn pc helemaal afgesloten, blijft de extensie op beschikbaar staan.

Is er een andere manier om dit te forceren? Aangezien we niet kunnen verwachten dat elke collega aan het einde van de dag zijn extensie op afwezig zet, dit kan uiteraard vergeten worden.
 
Hebben de gebruikers/Extensies ook nog een bureautoestel staan dat actief blijft?
 
Nee, ze maken alleen gebruik van de PWA, sommige mensen hebben een werktelefoon waar het wel op staat, van die mensen weten we dat ze op beschikbaar blijven staan, het gaat puur om de mensen die dus alleen de PWA gebruiken
 
Als je de gebruiker hun eigen kantoortijden laat instellen zoals ik aangaf in mn post dan springt de status automatisch op afwezig aan het einde van de ingestelde werkdag. En de volgende dag weer automatisch op aanwezig.

Staat "ring my mobile simultaneously" aan bij de gebruikers die op aanwezig blijven staan? Zo ja zet deze eens uit. tabblad forwarding rules
 
Check even het volgende.
1) Ga naar Management Console --> Users --> [betreffende user] --> tab phone provisioning --> "Hide Forwarding Rules" moet uitgevinkt zijn.

2) Ga naar PWA/Desktop App --> Instellingen --> Doorschakelingen --> Status Wijzigen --> "Status automatisch instellen op beschikbaar tijdens kantooruren" aanvinken --> Selecteer "Deze extensie gebruiken tijdens specifieke kantoortijden" --> Tijden invullen en klaar.

Check ook even mijn video! https://somup.com/c01oI0aswf

Lukt het niet dan kijken we weer even verder. Cheers
 
Als je de gebruiker hun eigen kantoortijden laat instellen zoals ik aangaf in mn post dan springt de status automatisch op afwezig aan het einde van de ingestelde werkdag. En de volgende dag weer automatisch op aanwezig.

Staat "ring my mobile simultaneously" aan bij de gebruikers die op aanwezig blijven staan? Zo ja zet deze eens uit. tabblad forwarding rules
'We hebben inderdaad de stappen doorlopen die je aangaf, alleen springt de extensie niet automatisch over naar afwezig als je buiten de kantooruren komt die zijn aangegeven.
Ook staat de optie "ring my mobile simultaneously" uit.

Ook al geprobeerd om de cache te verwijderen van Chrome maar dat wil ook niet altijd helpen
 
Drukken ze wel op de knop "client sluiten" of zetten ze alleen de laptop uit?
 
Drukken ze wel op de knop "client sluiten" of zetten ze alleen de laptop uit?
Ze sluiten voornamelijk de applicatie door op het kruisje te klikken, bij sommige staan ze dan op grijs (not registered) sommige blijven op beschikbaar staan.

Heb het zelf ook getest met verschillende accounts en sommige werken wel, en sommige niet
 
Check even het volgende.
1) Ga naar Management Console --> Users --> [betreffende user] --> tab phone provisioning --> "Hide Forwarding Rules" moet uitgevinkt zijn.

2) Ga naar PWA/Desktop App --> Instellingen --> Doorschakelingen --> Status Wijzigen --> "Status automatisch instellen op beschikbaar tijdens kantooruren" aanvinken --> Selecteer "Deze extensie gebruiken tijdens specifieke kantoortijden" --> Tijden invullen en klaar.

Check ook even mijn video! https://somup.com/c01oI0aswf

Lukt het niet dan kijken we weer even verder. Cheers
Hi ATIS_Bas,

Je stappen gevolgd en het filmpje ook bekeken, maar helaas wil dit ook niet werken en blijven de extensies op hun laatste status staan ipv niet geregistreerd.

Toch bedankt voor de moeite :)
 
Aangezien het probleem niet bij iedereen het geval was heb ik bij enkele extensies getest om deze te verwijderen en de extensie te kopiëren van degene die wel werken. Naderhand in en uitgelogd in de PWA & de webclient en weer uitgelogd, de cache geleegd en vervolgens weer opnieuw ingelogd.

Nu werken de extensies wel naar behoren en springen ze op "not registered" wanneer de PWA wordt afgesloten. Raar hoe dit werkt aangezien de instellingen niet zijn veranderd en 1-op-1 overeen kwamen.

Toch bedankt voor jullie moeite!
 

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Geen leden online nu

Forum statistieken

Topics
21.133
Berichten
106.331
Leden
70.214
Nieuwste Lid
Tommy72
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.