Actief gesprek blijft bestaan

Gino1441

Customer
Intermediate Cert.
Lid geworden
26 sep 2022
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb een machine onder beheer en zo nu en dan blijft er een gesprek vast lopen.
Dit gebeurt ook alleen bij een gebruiker. Het toestel is sinds kort vervangen dus naar mijn verwachting zou dit het niet kunnen zijn. Het toestel is ook via direct SIP-STUN aangemeld.
De enige manier op het gesprek te laten beëindigen is als je de hele centrale reboot te geven.

Momenteel draait de machine op 18.0 (Build 418).
Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt of weet iemand hier iets meer van ?
 
Goedemiddag Gino,

Is dit de enige gebruiker die hier last van heeft ? is hij de enige die met sip stun is ingesteld?
Werkt hij op een andere locatie tegenover de rest?
Sip-Stun is zowiezo al gevoelig voor dit soort dingen daarom is een SBC vaak aan te raden op locaties waar het toestel niet lokaal is met de PBX.
 
Goedemiddag Gino,

Is dit de enige gebruiker die hier last van heeft ? is hij de enige die met sip stun is ingesteld?
Werkt hij op een andere locatie tegenover de rest?
Sip-Stun is zowiezo al gevoelig voor dit soort dingen daarom is een SBC vaak aan te raden op locaties waar het toestel niet lokaal is met de PBX.
Hallo Jost,

Hiervoor hadden wij een SBC staan en die zorgde juist voor problemen, toen die weg was deed alles het weer tot nu. Ik heb nog zo'n 20 andere machines draaien met SIP STUN. Echter heeft het bedrijf waar het om gaat wel een internet verbinding van een andere partij met firewall en alles. Ik probeer uit te vogelen of dit nauw iets van 3cx zelf is wat niet werkt of dat het netwerk roet in het eten gooit.

Heb je zelf zo iets eerder meegemaakt?
 
Hi Gino,

Nee nog niet meegemaakt dit.
Firewall test van de 3cx zelf is groen?
Device op de juiste manier geconfigureerd voor Stun?
 

Aan de slag - Beheerders

Leden online

Geen leden online nu

Forum statistieken

Topics
21.286
Berichten
106.979
Leden
70.442
Nieuwste Lid
exoo
Gebruik 3CX – Helemaal gratis!

Koppel uw team en klanten Telefooncentrale Live Chat Videoconferenties

Hosted of in eigen beheer. Tot 10 gebruikers blijvend gratis. Geen creditcard vereist. Probeer zonder risico’s.

3CX
Er is al een 3CX-account met dit e-mailadres. U wordt doorgestuurd naar het klantenportaal, waar u zich kunt aanmelden of uw wachtwoord kunt resetten.