Beheer tot nul gereduceerd
Met het nieuwe dashboard
Feilloze beveiliging
Met SSL certificaten en NGINX
Installeren op een $200 apparaat
Intel MiniPC architectuur
Nieuwe, intuitive Windows Client
Meer thema's, meer UC
Meer CRM integraties
Scripting Interface om die van u toe te voegen
Verbeterde geïntegreerde web-conferencing
Inclusief iOS en Android apps
Lokaal of in de cloud
Google, OVH, Windows en Linux

Leer alles over VoIP met deze veelgestelde vragen

De afgelopen 50 jaar hebben bedrijven gebruik gemaakt van conventionele telefooncentrales die aparte netwerken nodig hebben voor spraak en datacommunicatie. Maar met de nieuwe VOIP-telefoonrevolutie migreren bedrijven snel naar VOIP-centrales die het grote voordeel bieden dat spraak- en datanetwerken samenvallen.

VOIP, ofwel Voice over Internet Protocol (spraak via het Internet Protocol) is in feite de overdracht van spraakverkeer over IP-netwerken. Het Internet Protocol (IP) dat aanvankelijk was ontworpen voor datanetwerken, is aangepast voor spraaknetwerken na de geslaagde positionering als wereldstandaard voor datanetwerken.

Met VOIP-telefoonsystemen zijn de gebruikers niet beperkt tot het maken en ontvangen van gesprekken via het IP-netwerk. Het is mogelijk om traditionele telefoonlijnen te gebruiken om een hogere gesprekskwaliteit en beschikbaarheid te garanderen. Met een VOIP-gateway kunnen binnenkomende PSTN/telefoonlijnen naar VOIP/SIP worden geconverteerd. Op die manier stelt de VOIP-gateway de gebruiker in staat om gesprekken via het gebruikelijke telefoonnetwerk te ontvangen en te voeren.

VOIP-centrales maken de medewerkers mobiel, ze zijn flexibel als een bedrijf zich uitbreidt omdat ze veel eenvoudiger te beheren zijn dan de gebruikelijke centrale, en ze kunnen ook de beheerkosten voor telefonie aanzienlijk beperken.

In deze VOIP FAQ worden veelgestelde vragen over VOIP en nog veel meer zaken behandeld.