Beheer tot nul gereduceerd
Met het nieuwe dashboard
Feilloze beveiliging
Met SSL certificaten en NGINX
Installeren op een $200 apparaat
Intel MiniPC architectuur
Nieuwe, intuitive Windows Client
Meer thema's, meer UC
Meer CRM integraties
Scripting Interface om die van u toe te voegen
Verbeterde geïntegreerde web-conferencing
Inclusief iOS en Android apps
Lokaal of in de cloud
Google, OVH, Windows en Linux

SIP info / FAQ

SIP is de internetstandaard voor spraak- en videocommunicatie in realtime. SIP (Session Initiation Protocol) is ontwikkeld door IETF en gepubliceerd als RFC 3261.

SIP is een internetprotocol voor live communicatie gebruikt bij het opzetten en beëindigen van spraak- of videogesprekken. Het is een signaleringsprotocol dat gebruikt wordt om sessies met een of meer deelnemers in een IP-netwerk te maken, aan te passen en te beëindigen. Een sessie kan een simpel telefoongesprek in twee richtingen zijn, maar ook een multimediavergadering met een groot aantal deelnemers. SIP heeft een reeks diensten mogelijk gemaakt die enkele jaren geleden ondenkbaar leken: internetvergaderen, IP-telefonie, instant messaging, presentie, spraak- en videocommunicatie, gegevenssamenwerking, online spelletjes doen, toepassingen delen en nog veel meer.

SIP doet voor realtime communicatie wat HTTP voor het web en SMTP voor e-mail heeft gedaan. Het is de belangrijkste drijfveer bij de versnelling van de IP-telefonierevolutie. Met SIP-telefonie is een levensvatbaar alternatief verschenen voor de gebruikelijke telefooncentrale. SIP-telefoonsystemen bieden opties die de mobiliteit en productiviteit van gebruikers verbeteren met daarbij tegelijkertijd een aanzienlijke kostenbesparing. Daardoor zijn fabrikantgebonden hardwarematige centrales verouderd.

Een paar van de meest voorkomende vragen over SIP worden in deze SIP FAQ beantwoord.