3CX-telefooncentrale in de cloud
1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
3CX-telefooncentrale in de cloud 1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
Optimaliseer uw telefooncentrale
Lokaal of in de cloud - verlaag uw kosten!
Neem de controle over uw telefooncentrale
Host zelf in de cloud of virtualiseer
Eenvoudig Beheer
Bespaar op uw telefoon kosten
Gebruik SIP Trunks, WebRTC & Softphones
Halveer uw Telefoonrekening
Uniforme Communicatie
Aanwezigheid, Chat, Voicemail, Fax 2 Email
 
Kantoor Zonder Limieten
Telefoneer Waar U Maar Wilt Android, iPhone, Mac & Windows
Win & Mac Clients
Clientless Web Conferencing
Via WebRTC 3CX WebMeeting

20. Joining a 3CX WebMeeting

Deelnemen aan een 3CX Web Conference

Over dit onderwerp

Deelnemen aan een 3CX Web Conference

Introductie

De uitnodiging ontvangen

Deelnemen aan een Web Conference

Via Google Chrome

Via Firefox

Via iOS

Via Android

Problemen oplossen

Smartphone - Selecteer camera

Browser - Kon webcam niet detecteren

Zie ook

Introductie

Organiseer audio- en videogesprekken via uw browser. Geen extra software of plugins.

Participanten kunnen:

  • Face to face meetings met HD Video & Audio
  • Presentaties of webinars volgen
  • Scherm of pdf documenten delen
  • Om hulp op afstand vragen (remote assistant)

De uitnodiging ontvangen

Nadat u bent uitgenodigd voor een meeting, ontvangt u een email met de volgende informatie:

  • De naam van de meeting
  • Notities van de organisator
  • Datum en tijdstip van de meeting
  • De deelnemers
  • De links via welke u kunt participeren

Deelnemen aan een Web Conference

U kunt deelnemen aan een meeting via uw desktop/laptop via Google Chrome of Firefox en hoger of via iOS/Android via uw smartphone of tablet

Via Google Chrome

  1. Download Google Chrome als u deze nog niet heeft. U kunt deze hier downloaden.
  2. Klik op de link in de uitnodigingsmail
  3. Wanneer u voor het eerst deelneemt aan een meeting, ziet u eerst een scherm dat u vraagt om toestemming voor het gebruik van camera en microfoon.

  1. Klik op Toestaan voor toegang tot camera en microfoon, of op Blokkeer wanneer u alleen wilt luisteren en verder geen audio of video wilt versturen.

Wilt u meer mogelijkheden binnen WebMeeting gebruiken zoals Scherm delen of Hulp op afstand, installeer dan de 3CX Click to Call Extension.

  1. Klik “Installeer” en dan “Extensie toevoegen”. U krijgt een boodschap dat de Extensie is geactiveerd.
  2. Heeft u eerder een extensie geïnstalleerd, zorg er dan voor dat u altijd de laatste updates heeft.

Via Firefox

  1. Download Firefox als u deze nog niet heeft. U kunt deze hier downloaden
  2. Klik op de link in de uitnodigingsmail.
  3. Wanneer u voor het eerst deelneemt aan een meeting, ziet u eerst een scherm dat u vraagt om toestemming voor het gebruik van camera en microfoon.

  1. Klik op Share Selected Devices om toegang te verlenen.

Belangrijk: Firefox ondersteund niet Scherm delen en Hulp op afstand

Via iOS

  1. Installeer de 3CX WebMeeting app. Download deze van de App Store.
  2. Klik op de link in de uitnodigingsmail.
  3. U krijgt een melding met de vraag of u de 3CX App wilt openen. Klik op Inloggen.
  4. Via uw device kunt u interactief aan de gang in de meeting zoals hieronder getoond.

Via Android

  1. Installeer de 3CX WebMeeting app. Download deze van Google Play.
  2. Geeft de App toegang tot de Camera, Microfoon en de Gallery.
  3. Open de uitnodigingsmail op uw apparaat.
  4. Klik op de link in de uitnodigingsmail.

Belangrijk: Bij Android kunt alleen deelnemen (dus via microfoon en camera)

Problemen oplossen

Smartphone - Selecteer camera

Wanneer u een smartphone of tablet gebruikt, kan het zijn dat de camera aan de achterzijde is geactiveerd. Dit kunt u aanpassen door het scherm aan te raken en de instellingen te veranderen.

Browser - Kon webcam niet detecteren

Wanneer uw device uw camera niet kon detecteren, krijgt u onderstaande melding. Volg de instructies.

Een andere manier om te controleren of uw camera functioneert, is het preview scherm rechtsonder in beeld. Is er geen preview scherm, dan is er een storing. Zie dan ook dat het camera icoon rood is.

De meest voorkomende reden dat de camera niet functioneert, is dat een andere applicatie de camera gebruikt. Schakel alle apps uit die de camera gebruiken.

Als het probleem nog steeds niet verholpen is controleer dan of uw browser de camera blokkeert.

Hoe is dit op te lossen in Chrome?

  1. Klik op het camera symbool in uw adresbalk
  2. In een nieuw scherm wordt u geïnformeerd dat deze pagina de camera en microfoon heeft geblokkeerd.

  1. Selecteer “Altijd toestaan” en kies de benodigde microfoon en camera uit
  2. Klik op OK en refresh
  3. Herstart Chrome en klik wederom op Deelnemen via Chrome in de Welkomstmail. Zorg ervoor dat u uw camera toestemming geeft voor gebruik.

Tip: U kunt via Chrome Instellingen ⇒ Geavanceerd ⇒ Instellingen voor content ⇒ Microfoon en Camera”.

Zie ook

3CX 1 jaar gratis - Probeer vandaag!
Lokale versie downloaden Probeer in de Cloud