3CX-telefooncentrale in de cloud
1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
3CX-telefooncentrale in de cloud 1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
Optimaliseer uw telefooncentrale
Lokaal of in de cloud - verlaag uw kosten!
Neem de controle over uw telefooncentrale
Host zelf in de cloud of virtualiseer
Bespaar op uw telefoon kosten
Gebruik SIP Trunks, WebRTC & Softphones
Uniforme Communicatie
Aanwezigheid, Chat, Voicemail, Fax 2 Email
 
Kantoor Zonder Limieten
Telefoneer Waar U Maar Wilt Android, iPhone, Mac & Windows
Clientless Web Conferencing
Via WebRTC 3CX WebMeeting

20. Joining a 3CX WebMeeting

Deelnemen aan een 3CX Web Conferentie

Over dit onderwerp

Deelnemen aan een 3CX Web Conferentie

Introductie

Ontvangen van de uitnodiging

Deelnemen aan de Web Conferentie

Met Google Chrome

Met Firefox

Met uw iOS apparaat

Met een Android apparaat

Probleemoplossing

Smartphone - Kies de camera

Browser - Kan de Webcam niet vinden

Zie ook

Introductie

Het 3CX web conferencing-platform maakt video en voice(stem) communicatie mogelijk via uw internet browser, waardoor u naadloos aan vergaderingen kan deelnemen zonder de noodzaak voor het downloaden van extra software of plug-ins. Deelnemers kunnen:

  • Face-to-face ontmoeten met HD Video & Audio
  • Een presentatie of een webinar zien
  • Scherm en PDF documenten delen
  • Een verzoek doen voor Hulp op afstand

Ontvangen van de uitnodiging

Wanneer u uitgenodigd bent voor een video conferentie, ontvangt u een uitnodiging via email met de volgende informatie:

  • De titel van de conferentie
  • Notities van de organisator
  • Datum en Tijd
  • Deelnemers
  • De links waarmee u aan de vergadering kunt deelnemen

Untitled.png

Deelnemen aan de Web Conferentie

U kunt aan de conferentie deelnemen vanaf uw desktop of laptop met gebruik van Google Chrome en Firefox 48.0 of van uw iOS of Android smartphone of tablet:

Met Google Chrome

  1. Download de Google Chrome browser van hier als u die nog niet heeft.
  2. Klik JOIN FROM CHROME” in de uitnodigings email.
  3. Wanner u voor de eerste keer aan een web conferentie deelneemt, zal deze pop-up op uw scherm verschijnen om toegang tot uw camera en microfoon te vragen.

  1. Klik Toestaan” om toegang te verlenen of Blokkeren” als u liever gewoon wilt kijken en luisteren naar de vergadering.

Als u echter gebruik wilt maken van meer functies van WebMeeting zoals Scherm Delen” of Verzoek om hulp op Afstand zal u gevraagd worden om 3CX WebMeeting Extension te installeren

  1. Druk “Installeer” en dan “Extensie Toevoegen”. Er zal een bericht verschijnen met de melding dat de Extensie is toegevoegd.
  2. Als u de extensie al eens eerder hebt gebruikt in een web vergadering, zorg er dan voor dat u gebruik maakt van de laatste versie. Er verschijnt een venster om te melden of uw extensie up to date is.

Met Firefox

  1. Download de Firefox browser hier als u deze nog niet heeft.
  2. Klik JOIN FROM FIREFOX” in de uitnodigings email.
  3. Wanneer u voor de eerste keer aan een web conferentie deelneemt, zal deze pop-up op uw scherm verschijnen om toegang tot uw camera en microfoon te vragen.

  1. Klik Deel Geselecteerde Apparaten” om toegang te verlenen.

Belangrijk: “Scherm Delen” en Verzoek om hulp op afstand” worden niet ondersteund in Firefox.

Met uw iOS apparaat

  1. Installeer de 3CX WebMeeting app. Download de app van de App Store.
  2. Eenmaal geinstalleerd, klik op JOIN FROM iOS” in de uitnodigings email.
  3. Een melding verschijnt waarin u wordt gevraagd om de 3CX app te openen, klik dan op 'Inloggen'.
  4. Vanaf uw apparaat kunt u communiceren in de web vergadering, zoals hieronder weergegeven:

Met een Android apparaat

  1. Installeer de 3CX WebMeeting app van Google Play.
  2. Open de uitnodigings email op uw apparaat.
  3. Klik op JOIN FROM ANDROID” in de uitnodigings email.

Belangrijk: Met de Android versie kunt u niet interactief deelnemen, alleen met microfoon en camera.

Probleemoplossing 

Smartphone - Kies de camera

Werkend met uw smartphone of tablet, kan het zijn dat de camera aan de achterkant is geactiveerd in plaats van de camera aan de voorkant. U kunt de camera aan de achterkant uitschakelen of de camera aan de voorkant als uw standaard camera instellen door het scherm aan te raken; Er verschijnt een menu dat een optie biedt om camera's te wisselen.

Browser - Kan de Webcam niet vinden

In het uitzonderlijke geval waarin bij deelname aan een 3CX WebMeeting uw video niet werkt, volg dan de onderstaande procedure om te garanderen dat uw video binnen de kortste keren werkt. Als de video niet werkt verschijnt het onderstaande bericht.

Een andere snelle manier om problemen op te lossen als je webcam niet werkt is te kijken naar het voorbeeld aan de onderkant rechts van het scherm. Als u uw afbeelding daar niet ziet, dan is er een probleem met de webcam en moet u dat verder onderzoeken. Let ook op dat het camera-icoontje rood is.

De meest voorkomende reden dat de video niet werkt is als een andere applicatie gebruik maakt van de webcam. Een snelle oplossing voor dit probleem is alle video applicaties te sluiten en opnieuw aan de vergadering deel te nemen.

Als ook dit niet het geval is dan kan het zijn dat uw browser uw webcam blokkeert. Laten we kijken hoe we dat kunnen oplossen in Chrome.

  1. Druk op het camera symbool in de adresbalk van uw browser:

  1. Een nieuw venster wordt geopend met de mededeling dat deze pagina de camera en de microfoon heeft geblokkeerd: 

 

  1. Selecteer “Altijd Toestaan” en kies de Microfoon en Camera die u gebruikt.
  2. Druk “OK” en refresh.
  3. Herstart Chrome en ga terug naar de uitnodigings e-mail.
  4. Klik de ‘deelnemen’ knop opnieuw om aan de meeting deel te nemen. Zorg ervoor dat u het gebruik van uw camera "Toestaat".

Tip: U kunt dit ook doen vanuit Google Instellingen ⇒ Geavanceerde Instellingen ⇒ Inhoud Instellingen ⇒ microfoon en camera

Zie ook

3CX 1 jaar gratis - Probeer vandaag!
Lokale versie downloaden Probeer in de Cloud