3CX-telefooncentrale in de cloud
1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
3CX-telefooncentrale in de cloud 1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
Optimaliseer uw telefooncentrale
Lokaal of in de cloud - verlaag uw kosten!
Neem de controle over uw telefooncentrale
Host zelf in de cloud of virtualiseer
Eenvoudig Beheer
Bespaar op uw telefoon kosten
Gebruik SIP Trunks, WebRTC & Softphones
Halveer uw Telefoonrekening
Uniforme Communicatie
Aanwezigheid, Chat, Voicemail, Fax 2 Email
 
Kantoor Zonder Limieten
Telefoneer Waar U Maar Wilt Android, iPhone, Mac & Windows
Win & Mac Clients
Clientless Web Conferencing
Via WebRTC 3CX WebMeeting

Uw voicemail beheren

Uw voicemail beheren

Over dit onderwerp

Uw voicemail beheren

Introductie

Voicemail achterlaten voor specifieke extensie

Voicemail boodschap aanpassen

Voicemail boodschap aanpassen (Web Client)

Zie ook

Introductie

Bent u niet beschikbaar, niet bereikbaar of neemt u de oproep niet aan? Dan heeft de beller de mogelijkheid een voicemail achter te laten. Deze voicemails worden op chronologische volgorde bewaard en kunnen worden beluisterd via uw toestel of 3CX Client. Heeft u voicemails die nog niet beluisterd zijn, dan wordt dit aangegeven met een envelop icoon op het notificatiescherm of een cijfer in uw webclient.

Om uw voicemails te beluisteren:

  1. Klik in de 3CX client onderin op het Voicemails icoon . Klik bij de 3CX Web client op de “Voicemails” link.
  2. Selecteer de voicemail en klik rechtermuisknop of tik deze aan voor de volgende opties:
  • Afspelen - bij deze optie wordt de voicemail gedownload als .WAV en automatisch afgespeeld op uw PC. Bij android hoort u de voicemail waarschijnlijk op uw smartphone. De client voor Windows geeft u de mogelijkheid om af te spelen, stoppen en te pauzeren. Bij een Mac kunt u dubbelklikken op de voicemail en wordt deze direct afgespeeld.
  • Afspelen op toestel - 3CX belt uw extensie, bij aannemen wordt de voicemail afgespeeld.
  • Bellen - Bel de persoon die de voicemail heeft achtergelaten.
  • Markeer als beluisterd of niet beluisterd
  • Verwijderen
  • De Web client heeft als extra optie “Download voicemail”
  1. De envelop op het notificatiescherm verdwijnt wanneer er geen nieuwe voicemails zijn.

Tip: U kunt ook voicemail notificaties ontvangen via mail. Vraag de beheerder om deze feature te activeren.

Voicemail achterlaten voor specifieke extensie

Toets *4<extensienummer> Om een voicemail achter te laten op een specifieke extensie. Bijvoorbeeld, met *4100 laat u een voicemail achter op extensie 100.

Voicemail boodschap aanpassen

Een persoonlijke en professionele voicemail kan het eerste contact zijn dat uw klant met u heeft. Geef een goede indruk door de juiste voicemail boodschap.

  1. Klik bij de 3CX Web client op de “Voicemails” link.
  2. Klik op het Folder icoon  en ga naar “Stel Voicemail boodschap”. U kunt hier een Boodschap opnemen of Browsen naar een bestaande boodschap.
  3. Selecteer een bestaande boodschap via het folder icoon  en selecteer de .WAV en klik Open.
  4. Neem een boodschap op via de opname toets , vul een filename in en klik Ok.
  5. U ontvangt een oproep van “RecordFile”. Neem deze oproep aan en volg de instructies.
  6. Wanneer de oproep is afgerond keert u terug naar het nummerplan. Navigeer nu naar Stel Voicemail boodschap in.
  7. De opgenomen boodschap is nu beschikbaar voor alle statussen. Selecteer de status waar de boodschap van toepassing is.
  8. Click op het “Voicemails” icoon  om alles te bevestigen en ga terug naar de voicemail lijst. U kunt nu de procedure herhalen voor meerdere voicemail boodschappen

Belangrijk: Kunt u geen opname maken, neem dan contact op met de beheerder. Het kan zijn dat u geen rechten heeft om opnamen te maken.

Tips: Klik op de  toets om de boodschap te beluisteren voordat u deze opslaat (Windows of Mac). Klik bij Android op . U ontvangt dan een oproep van Playfile.

Opmerking: Wanneer een status is ingesteld op Play Default en het Default veld is ingesteld met een aangepaste boodschap, dan wordt deze laatste gebruikt.

Voicemail boodschap aanpassen (Web Client)

Een persoonlijke en professionele voicemail kan het eerste contact zijn dat uw klant met u heeft. Geef een goede indruk door de juiste voicemail boodschap.

  1. Ga naar “Instellingen > Boodschap”
  2. Selecteer voor iedere status een bestaande opname uit het dropdown menu. U kunt hier ook een boodschap opnemen of uploaden.
  3. Neem een boodschap op via de opname toets, vul een filename in en klik Ok.
  4. U ontvangt een oproep van “RecordFile”. Neem deze oproep aan en volg de instructies.
  5. Sla de file op door de oproep te beëindigen. Ververs de pagina van de Web client om de opname terug te zien.
  6. De opgenomen boodschap is nu beschikbaar voor alle statussen. Selecteer de status waar de boodschap van toepassing is.

Opmerking: Wanneer een status is ingesteld op Play Default en het Default veld is ingesteld met een aangepaste boodschap, dan wordt deze laatste gebruikt.

Zie ook

3CX 1 jaar gratis - Probeer vandaag!
Lokale versie downloaden Probeer in de Cloud