Oproepen Beheren met de Receptionist Weergave

Over dit onderwerp

Oproepen Beheren met de Receptionist Weergave

Introductie

Inkomende Oproepen Beheren

Beantwoorde Oproepen Beheren

Geparkeerde Oproepen

Oproepen Doorschakelen

Drag & Drop (Windows)

Zie ook

Introductie

Alle kleine en grote bedrijven hebben ten minste één receptioniste of secretaresse. Deze persoon moet efficiënt zijn en in staat om veel gesprekken tegelijk te beheren. De 3CX Client voor Windows bieden de sleutel tot productiviteit. Het ingebouwde Switchboard biedt u de Receptionist weergave waarmee u actieve gesprekken kunt bekijken, aanwezigheid ‘op afstand’ status en alle extensies bij elkaar in tabs. Om naar het aanwezigheid scherm te gaan:

  1. Klik op de Switchboard toets in uw 3CX Client voor Windows. Het uitgebreide aanwezigheid venster zal verschijnen.
  2. Verander de weergave optie naar “Receptionist.”

Inkomende Oproepen Beheren

  1. In uw aanwezigheid scherm kunt u alle inkomende gesprekken zien, gemarkeerd in oranje.
  2. U kunt opnemen, doorsturen of afbreken door rechts te klikken op de oproep en de gewenste optie te selecteren. De bewerkingen ingeschakeld als u rechts klikt, hangen af van de rechten die u heeft.
  3. U kunt oproepen naar andere collega's doorschakelen door deze oproep te slepen en neer te zetten op de gewenste gebruiker.

Beantwoorde Oproepen Beheren

U kunt een oproep ook beheren als deze al beantwoord is door de ontvanger.

Klik met de rechtermuisknop op de lopende oproep en de lijst met de volgende opties zal verschijnen:

  • Doorschakelen
  • Conferentie
  • In de wacht zetten
  • Afbreken

Aanvullende informatie: U kunt aanvullende opties hebben zoals ‘Barge in’*, Luister of Fluister** als u werkt met de PRO editie. Om deze opties te bekijken, moet uw beheerder u de juiste machtiging geven.

*’Barg in’: de manager ‘breekt in’ het gesprek en praat met zowel de medewerker als de klant.

**Fluister: de manager spreekt alleen met de medewerker.

Geparkeerde Oproepen

Geparkeerde oproepen zijn gesprekken die in de wacht zijn gezet, zodat een andere gebruiker deze ook kan overnemen. U kunt een gesprek parkeren door met de rechtermuisknop te klikken op een te selecteren gesprek in de Receptionist weergave. U kunt doorschakelen, parkeren opheffen of een geparkeerd gesprek afbreken door rechts te klikken op de oproep en de gewenste actie in het dropdownmenu te kiezen. De Geparkeerde oproepen functie is alleen beschikbaar als u het recht van de beheerder kreeg toegewezen.

Oproepen Doorschakelen

U kunt op 2 manieren doorschakelen:

  • Door de oproep te selecteren, rechts te klikken en te kiezen voor doorschakelen.
  • Door de oproep van het bovenste venster te slepen naar de persoon naar wie u de oproep door wilt schakelen. Deze functie is alleen beschikbaar in Windows.

Drag & Drop (Windows)

Met de “Drag & Drop” functie, kunt u zowel “Blind” als “Aangekondigd” doorschakelen. Er is slechts één standaard overdracht methode die kan worden ingesteld via “Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Gedrag” “Doorschakelen met drag & drop” sectie. Om de andere modus te gebruiken, drukt u op de Ctrl-toets op het toetsenbord terwijl u de oproep sleept.

  • Blind Doorschakelen - De oproep zal onmiddellijk worden overgedragen aan de ontvanger, zonder enige aankondiging. Als de ontvanger niet opneemt of bezet is, dan zal de oproep worden teruggegeven aan u en u kunt ervoor kiezen om een andere actie te ondernemen.
  • Aangekondigd Doorschakelen - De beller wordt in de wacht gezet en u zal de ontvanger bellen om het gesprek aan te kondigen. Om af te breken klik op de Doorschakel toets. Deze modus is alleen beschikbaar voor gesprekken door u uitgevoerd. Voor een Aangekondigde Transfer tussen twee anderen, moet u eerst het gesprek aannemen en van daaruit verder gaan.

Zie ook