3CX-telefooncentrale in de cloud
1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
3CX-telefooncentrale in de cloud 1 jaar GRATIS - geen verplichtingen!
Optimaliseer uw telefooncentrale
Lokaal of in de cloud - verlaag uw kosten!
Neem de controle over uw telefooncentrale
Host zelf in de cloud of virtualiseer
Bespaar op uw telefoon kosten
Gebruik SIP Trunks, WebRTC & Softphones
Uniforme Communicatie
Aanwezigheid, Chat, Voicemail, Fax 2 Email
 
Kantoor Zonder Limieten
Telefoneer Waar U Maar Wilt Android, iPhone, Mac & Windows
Clientless Web Conferencing
Via WebRTC 3CX WebMeeting

Make and Receive Calls with the 3CX Client

Bellen en gebeld worden met de 3CX Client

Over dit onderwerp

Bellen en gebeld worden met de 3CX Client

Introductie

Bellen

Client’s toetsenbord

Telefoonboek

Sneltoetsen (beschikbaar voor Windows)

Oproepgeschiedenis

Aanwezigheid

Switchboard /Schakelbord (alleen beschikbaar voor Windows en Mac)

BLF Paneel (Busy Lamp Field)

Gebeld worden met de 3CX Client

Zie ook:

Introductie

De 3CX Client maakt het mogelijk uw telefoongesprekken te beheren vanaf uw bureaublad of smartphone evenals het bellen en gebeld worden, ook als u niet op kantoor bent. Met slechts een hoofdtelefoon kan de 3CX Client de bureautelefoon vervangen; met nog meer functies zoals slepen en neerzetten van gesprekken voor eenvoudig doorschakelen, sneltoetsen instellen, gesprekken starten vanaf uw CRM en nog veel meer.

Bellen

U kunt een gesprek op verschillende manieren opstarten met de 3CX Client:

Client’s toetsenbord

  1. Om toegang te krijgen tot het nummerscherm op uw softphone, drukt u op de  knop naast de zoekbalk.
  2. In het nummerscherm op uw smartphone client of softphone voert u het gewenste nummer in.
  3. Toets op de “Bellen” toets om te bellen:
  • Als u in CTI-modus bent, wordt het nummer gekozen op uw IP-telefoon (alleen voor Windows)
  • Als u in Softphone modus bent, moet u uw hoofdtelefoon en microfoon gebruiken om te bellen.

Telefoonboek

Toets de “Contacten”  toets in het menu onderaan uw Client. Om te bellen met deze contacten:

  1. Dubbelklik, klik de rechtermuisknop of toets op het contact dat u wilt bellen.
  2. Op het contact informatie scherm selecteer “Bellen.”

Lees ons hoofdstuk Gebruik het 3CX Telefoonboek voor meer informatie over het telefoonboek.

Sneltoetsen (beschikbaar voor Windows)

U kunt ook bellen met gebruik van de Sneltoetsfunctie, die toetscombinaties mogelijk maakt zoals kopiëren en plakken.

  1. Selecteer het nummer dat u wilt bellen en kopieer het.
  2. Open de 3CX Client en klik op het nummertoetsscherm en plak het nummer.
  3. Toets de Bellen toets om te bellen.

Oproepgeschiedenis

U was in een vergadering, en u hebt een tiental oproepen gemist. Oproepgeschiedenis kan u helpen dit uit te zoeken of terugbellen voorrang geven.

  1. Toets de Oproepgeschiedenis  toets in het menu onderaan uw Client.
  2. Vindt het nummer/gegevens van degene die u wilt terugbellen en dubbelklik of toets op de contactpersoon. In Android wordt de oproep automatisch gestart.
  3. Voor toegang tot Contactgegevens toets > alleen op PC en Android, of toets op uw contact.

U kunt uw belgeschiedenis vernieuwen of verwijderen door op de ,  te klikken onderin het scherm. U kunt een invoer ook verwijderen door naar contactgegevens te gaan. In Android kunt u belgeschiedenis verwijderen door op de“X” icoon te klikken in het menu bovenin. Vanuit de iOS client kunt u de belgeschiedenis niet verwijderen.

Aanwezigheid

Er is geen reden om te blijven bellen of gesprekken door te sturen naar extensies die niet beantwoorden! Door te kijken op het aanwezigheid scherm, kunt u zien of de persoon die u wilt bereiken aanwezig is, in vergadering of zelfs aan het lunchen is.

  1. Klik op het Aanwezigheid  icoon.
  2. Selecteer of zoek de gewenste contactpersoon. Klik op het contact en klik “Bellen” om het gesprek te starten. In Android hoeft u alleen het gewenst contact aan te klikken en u belt direct.
  3. Voor meer mogelijkheden druk op > op uw PC, Android en iOS of klik rechts met de muis voor Mac. 

Voor meer informatie over de Aanwezigheidsfunctie, lees het hoofdstuk Gebruik van Aanwezigheid-Status met 3CX.

Switchboard /Schakelbord (alleen beschikbaar voor Windows en Mac)

Het Switchboard is een uitgebreid aanwezigheidsscherm dat meer functionaliteiten biedt dan een gewoon aanwezigheidsscherm met meerdere weergave om uit te kiezen zoals ‘Wallboard’ en ‘Manager’ weergave.

  1. U krijgt toegang tot het Switchboard door te klikken op dit icoon  , of van het snelmenu.
  2. Dubbelklik op het gewenste contact om te bellen.

BLF Paneel (Busy Lamp Field)

De 3CX client voor Windows heeft ook een geïntegreerd BLF paneel. Het werkt hetzelfde als het BLF paneel op uw IP phone, een klein lampje laat zien of uw extensie in gesprek is of niet en u toegang heeft om met deze contacten te communiceren. Beschouw het als uw favoriete, meest gebruikte extensie lijst. Lees meer over de BLF functie in dit hoofdstuk.

Gebeld worden met de 3CX Client

Als u een gesprek ontvangt zal het volgende scherm verschijnen. Klik al naar gelang Beantwoord, Weigeren of Doorschakelen naar Voicemail. Met de Mac client kunt u de oproep ook “doorschakelen” naar een ander toestel zonder dat u de oproep hoeft te beantwoorden. 

mac_win_answercall.png 

Tips: 

  1. Wanneer u de Focus functie heeft ingesteld op uw Windows of Mac Client, dan zal de Client automatisch verschijnen.
  2. Als u de Automatisch Beantwoorden functie heeft ingesteld op uw Windows of Mac Client, dan zal de Client automatisch het gesprek beantwoorden.
  3. Wanneer u een gesprek ontvangt, gebruikt de 3CX Client voor Android en iOS PUSH technologie om uw smartphone wakker te maken als het in slaap mode is, en daarmee batterij tijd bespaart.
  4. Op de smartphones ziet u gemiste oproepen zowel in de meldingenbalk als in het vergrendelde scherm.

Zie ook:

3CX 1 jaar gratis - Probeer vandaag!
Lokale versie downloaden Probeer in de Cloud